Tentativele de "phishing" au loc cel mai frecvent în social media, infractorii cibernetici folosindu-se în mod ilegal de numele unei companii de telefonie mobilă pentru a oferi prosusele la un preţ mai mic.
"În schimbul acelor telefoane, utilizatorii sunt păcăliţi să-şi introducă date, printre care şi datele de card. Atacatorii au acces la banii de pe acel card. Ce ar trebui să facă un utilizator atunci când observă o astfel de campanie? În primul rând, să verifice cu compania care ar fi în spatele acelei campanii, fie la numărul de telefon oficial, postat pe site-ul companiei respective, deci nu la un număr de telefon postat în campania de pe social media, sau prin adresa de contact de e-mail al companiei respective", potrivit lui Florin Costache, specialist în securitate cibernetică.
O altă metodă folosită este "phishingul" prin e-mail, prin care utilizatorii sunt păcăliţi cu scopul de a-şi divulga datele confidenţiale, precum cele de pe card sau date de logare în diferite aplicaţii, precum de online baking.
În astfel de e-mailuri se invocă motive urgente, cum ar fi blocarea unui cont în cazul în care nu se răspunde la acel e-mail.
Specialiştii în securitate cibernetică recomandă, în acest caz, contactarea companiei respective pentru a verifica autenticitatea mesajului, iar în situaţia în care răufăcătorii au reuşit să vă sustragă banii de pe card, anunţaţi banca şi faceţi o plângere la poliţie.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News