Documentul arată că unul din cinci respondenţi (18%) şi-ar sacrifica viaţa privată şi ar comunica datele dacă ar primi ceva gratuit, iar peste o treime (39%) ar accepta bani în schimbul acordării de acces total străinilor la datele lor private.
Citeşte şi: Reuters: Vrăjitoare din România, pe internet. "Vrăji pentru dragoste, bani sau ANTICORUPŢIE"
"Devine tot mai frecventă situaţia în care angajatorii şi potenţialii angajatori caută pe platforme social media, cum ar fi LinkedIn, Instagram şi Facebook, pentru a verifica dacă personalul şi candidaţii au o reputaţie bună şi nu aduc prejudicii companiei. Angajaţii înşişi trebuie, de asemenea, să fie atenţi să nu dezvăluie prea mult despre ei şi despre locurile lor de muncă pe reţelele de socializare. Într-adevăr, cifrele de la Career Builder4 arată că 57% dintre angajatori au găsit în social media conţinut care i-a determinat să nu angajeze un candidat, iar o treime (34%) au mustrat sau au concediat un angajat din cauza conţinutului postat online", se menţionează în raportul citat.
Studiul Kaspersky Lab relevă, totodată, că peste un sfert (26%) dintre cei chestionaţi şi-au văzut datele personale accesate de către cineva, fără consimţământul lor, în timp ce aproape o treime (31%) se găsesc în rândul persoanelor cu vârste între 16 şi 24 ani. Tot legat de accesarea datelor personale de către alte persoane, cercetarea de specialitate arată că 36% dintre respondenţi sunt stresaţi din acest motiv, iar procentul creşte la 42% în rândul persoanelor din categoria de vârstă 16-24 ani.
Citeşte şi: Cum te fereşti de HACKERI? Vezi ce metode folosesc pentru a FURA date
De asemenea, o persoană din cinci (21%) a suferit pierderi financiare, iar un sfert dintre cei intervievaţi (25%) au fost deranjaţi de mesaje spam şi de reclame.
Potrivit sursei citate, 62% dintre persoane au declarat că îşi protejează dispozitivele cu o parolă pentru a păstra confidenţialitatea informaţiilor, circa o treime (35%) verifică şi modifică periodic setările de confidenţialitate pe dispozitivele, serviciile şi aplicaţiile pe care le utilizează, şi un sfert (25%) îşi acoperă camerele web pentru ca datele lor să rămână private. În acelaşi context, unul din cinci bărbaţi (21%) criptează datele, comparativ cu doar una din zece (11%) femei.
Citeşte şi: Alertă la Microsoft. E-mailuri expuse în urma unei breşe de securitate
Kaspersky Lab este o companie globală din domeniul securităţii cibernetice, prezentă pe piaţă de peste 21 de ani. Compania protejează peste 400 de milioane de utilizatori individuali, precum şi 270.000 de companii client.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News