"Europa se îndreaptă inexorabil spre o situație similară cu cea din America de Nord, în care veți avea trei transportatori de legătură foarte mari, cu costuri oarecum mai mari, cu tarife ridicate, și un transportator low cost foarte mare", Ryanair, a declarat O'Leary.
Directorul executiv al Wizz, Jozsef Varadi, care a susținut întotdeauna că baza sa de costuri este comparabilă cu cea a Ryanair, a declarat săptămâna trecută că nu vede compania sa aeriană ca pe o țintă de preluare.
Un purtător de cuvânt al EasyJet, un jucător hibrid care se concentrează pe subcotarea companiilor aeriene tradiționale pe aeroporturile consacrate și care nu se consideră un concurent direct al Ryanair, a declarat că "milioane de consumatori din Europa vor fi ușurați să afle că nu există nicio perspectivă realistă ca Ryanair să devină singura companie aeriană low cost din Europa".
O'Leary a declarat că ambele companii aeriene rivale "ar fi candidate pentru fuziuni și achiziții în următorii doi ani, deoarece ... sunt blocate într-un spațiu în care sunt la mijlocul tarifelor aeriene, la mijlocul costurilor și nu sunt capabile să concureze cu noi la nivel de costuri sau prețuri".
În cadrul unei convorbiri telefonice cu analiștii, după publicarea rezultatelor pentru prima jumătate a anului financiar, O'Leary a lăudat easyJet pentru stabilirea unei poziții "ca o fortăreață" în unele aeroporturi scumpe, precum Londra Gatwick și Paris Charles de Gaulle, Geneva și Zurich.
Dar a spus că linia aeriană britanică a fost forțată de Ryanair să se retragă pe alte piețe precum Italia și Portugalia.
O'Leary a spus că Wizz face progrese în ceea ce privește expansiunea în Orientul Mijlociu, dar se retrage în fața expansiunii Ryanair în unele părți ale regiunii sale principale din Europa Centrală și de Est.
O'Leary a mai spus că se așteaptă ca TAP din Portugalia și ITA din Italia să fie preluate în cele din urmă de rivali mai mari, conform Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News