Gustarea piemonteză cu pâine și gianduia face ravagii în lumea virtuală a Metaversului. La fel se întâmplă și în cazul clasamentului miliardarilor de la Bloomberg, indicele care se chinuie să actualizeze în fiecare lună activele ultra-bogaților planetei.
Ei bine, în timp ce Zuckerberg trebuie să țină cont de o revoluție Metaverse care nu decolează, ba chiar scufundă acțiunile Meta la bursă, arzând 80 de miliarde de dolari și dezlănțuind furia acționarilor, Ferrero navighează liniștit, pe pâine și Nutella, spre noi recorduri, conform presei străine.
Atât de mult încât cursurile afacerilor se reflectă în pușculița marilor nume, atât în vechea economie (al patrulea cel mai bogat om din lume devine un industriaș, Gautam Adani), cât și în noua economie.
Începând de astăzi, Giovanni Ferrero, CEO al multinaționalei din Alba, ocupă locul 25 în topul celor mai bogați oameni de pe planetă, cu un portofoliu în valoare de 38,9 miliarde de dolari, cu aproximativ trei miliarde mai mult decât anul trecut. Pe de altă parte, Zuckerberg se prăbușește pe locul 28 cu doar 38,2 miliarde de dolari în buzunar.
În ultima perioadă toată lumea a pierdut bani. Chiar și Elon Musk, cel mai bogat om din lume, cu active de 200 de miliarde (-66 miliarde), mai pierde, la fel ca și magnatul Amazon, Jeff Bezos (-65 miliarde), cu active de 127 de miliarde. Este numai vina acțiunilor tehnologice care, după o perioadă lungă de timp, se clatină de teama unei viitoare recesiuni.
Nepotul în vârstă de 57 de ani al părintelui fondator al Ferrero scrie un nou capitol în istoria companiei italiene omonime, sinonimă cu bunătățile de ciocolată.
Povestea modului în care Ferrero ─ sau mai precis Nutella ─ a cucerit lumea a început cu adevărat imediat după cel de-al Doilea Război Mondial. Pentru a compensa lipsa de cacao, cofetarul a avut ideea de a adăuga alune în amestec, un ingredient disponibil din abundență în peninsula italiană.
Legenda spune că un moment crucial în succesul produsului de ciocolată, cunoscut sub numele de Gianduja (un cuvânt care se apropie de "ciocolată și alune măcinate" în limba engleză), a avut loc într-o vară deosebit de călduroasă din Piemont de după război, când amestecul de ciocolată și alune s-a topit în căldură. Rezultatul a fost un produs mai lipicios pe care compania, oarecum pe nas, l-a denumit inițial Supercrema, cunoscut în lume sub numele de Nutella din 1964 (dacă îl pronunțați "Noo-tella" sau "Nut-ella" depinde).
Noul preparat a avut un succes instantaneu, în special în rândul copiilor muncitorilor din fabrica Ferrero, ceea ce le-a dat lui Michele Ferrero și soției sale, Maria Franca, impulsul de a se extinde dincolo de granițele Italiei la sfârșitul anilor 1950, Franța primindu-l cu brațele deschise pe Ferrero.
Michele Ferrero a declarat în mod faimos că firma sa ar trebui să apară doar de două ori în ziare, o dată în secțiunea de anunțuri de naștere și o dată în necrologuri.
Din fericire, regula nescrisă a dinastiilor, atât feudale, cât și corporative, conform căreia tatăl creează, fiul consolidează și nepotul risipește, nu s-a adeverit în familia Ferrero. Giovanni a fost o gură de aer proaspăt pentru Ferrero.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News