Potrivit presei din Spania, aceasta este estimarea făcută de șeful instanței penale numărul 1 Tortosa, care a convocat toate părțile pentru după-amiaza zilei de 15 septembrie pentru a conveni asupra datei de începere a ședinței de judecată. În acea întâlnire, aceștia vor conveni asupra datei specifice pentru începerea ședinței, din cauza complexității cauzei, a multiplelor acuzațiilor private și a părților vătămate, cu adrese în 26 de țări diferite din lume. Astfel, părțile vor putea participa și virtual.
În cazul în care nu se ajunge la un acord de conformitate în prealabil, șoferul, Santiago R, va sta pe banca inculpaților, în fața unei cereri de patru ani de închisoare din partea Parchetului, în afară de cerințele acuzațiilor private.
Autobuzul aducea un grup de studenți Erasmus de la Universitatea din Barcelona care au vizitat Fallas de Valencia. Potrivit Parchetului, bărbatul nu a respectat reglementările cu privire la siguranța rutieră și s-a urcat la volan „obosit și somnoros”.
Drept urmare, diversele mărturii au relatat că acesta conducea neregulat, mergea dintr-o parte în alta a benzii de circulație a autostrăzii AP-7 îndreptată spre nord. În dreptul localității Freginals, șoferul s-a abătut de la traiectorie și a părăsit drumul. În încercarea de a reveni pe drum, șoferul a pierdut controlul volanului, a lovit bara de protecție și s-a răsturnat. În consecință, 13 din cei 59 de ocupanți ai vehiculului și-au pierdut viața, în timp ce restul au fost răniți. Niciunul dintre cei decedați nu purta centura de siguranță și majoritatea se aflau în spatele vehiculului.
Printre cei morți s-au numărat șapte italieni, doi germani, o franțuzoaică, una de cetățenie uzbecă, o austriacă și o româncă.
Pe lângă cei patru ani de închisoare, Ministerul Public cere pentru șofer șase ani de privarea a dreptului de a conduce autovehicule și mopede.
Compania de asigurări GES a despăgubit legal pe unii dintre răniți și pe deplin pe cei vătămați direct în urma celor 13 victime ale incidentului, dar familiile mențin exercitarea urmăririi penale.
Cercetarea judiciară a accidentului durează de aproape 5 ani. Dosarul a fost intentat de trei ori de diferiți procurori care au trecut prin instanța numărul 3 din Amposta. Resursele acuzațiilor private și ale Parchetului au permis continuarea procedurii, mai ales după ce Tribunalul Tarragona a decis redeschiderea cauzei în octombrie 2019 și a dispus judecătorului să inițieze procedura prescurtată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News