Partenera sa de lungă durată, Sierra Dall, a confirmat pentru The Hollywood Reporter că a murit vineri în casa sa din Colorado, conform BBC.
Ea și-a postat propriul omagiu online cu puțin timp înainte de moartea sa. "Am fost atât de norocoasă că am putut petrece 24 de ani cu acest om uimitor", a scris ea.
"Am călătorit prin lume împreună și ne-am făcut mulți prieteni minunați. Voi încerca să îi păstrez moștenirea cât mai bine posibil", a încheiat Sierra.
Cantwell a fost creditat pentru prima dată în filmul științifico-fantastic 2001: „A Space Odyssey”, realizat de Stanley Kubrick în 1968.
Creatorul Războiului Stelelor, George Lucas, i-a cerut apoi să proiecteze și să realizeze prototipurile pentru „Death Star”, „X-Wing”, „TIE fighter and Imperial Star Destroye”r.
Vărul lui Cantwell, Shannon Eric Denton, a declarat că acesta "a adus multă bucurie în lume prin arta sa".
Denton a adăugat pe rețelele de socializare: "Și pentru noi toți cei care îl cunoșteam a adus multă bucurie fiind el însuși".
Cantwell, care a venit, de asemenea, cu designul original pentru „Millennium Falcon”, a fost "un om incredibil de bun și inteligent în moduri la care majoritatea oamenilor visează", a scris Denton.
În timpul cursei spațiale din anii 1960 dintre SUA și Rusia, Cantwell a lucrat la Jet Propulsion Laboratory și la Nasa, ajutând publicul american să înțeleagă mai bine zborurile.
Astfel, a lucrat alături de jurnalistul de televiziune Walter Cronkite în timpul istoricei transmisiuni despre aselenizare din 1969, asigurând legătura între acesta și astronauți.
Interesul lui Cantwell atât pentru arhitectură, cât și pentru spațiul cosmic l-a făcut să prospere la Hollywood, unde a lucrat în domeniul efectelor fotografice speciale pentru 2001: „A Space Odyssey”, ajutând la crearea scenei dramatice de deschidere a filmului în spațiu.
Regizorul Lucas de la Star Wars l-a recrutat apoi, alături de alți designeri precum Ralph McQuarrie, pentru a ajuta la crearea modelelor inițiale pentru filmul original din 1977.
"Începutul filmului după derulare, nava care trecea era ca o săgeată uriașă", a explicat Cantwell într-un interviu.
"Se tot apropia și se tot apropia. Asta trebuia să se compună în prima jumătate de oră a filmului", a adăugat el.
"Trebuia să fie totul atât de absurd și diferit și nebunește de vesel și periculos încât publicul să nu plece. Trebuia să facă publicul să-și dorească să fie în el. Prima jumătate de oră trebuia să fie extraordinar de reușită și dincolo de orice rațiune. Trebuia să transmită un fel ciudat de bucurie. Sunt toate imposibilitățile împreună, iar asta este ceea ce face Star Wars, atât de bun. Sunt atât de multe straturi încât personaje au arătat că sunt diferite, dar făcând această parodie uriașă în același timp.", explica acesta.
Cantwell a lucrat, de asemenea, la dialogul tehnic pentru filmul lui Steven Spielberg "Close Encounters of the Third Kind", a fost consultant în designul graficii pe calculator pentru WarGames în 1983 și a scris două romane SF.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News