Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Cine trage lozul câștigător din criza Blue Air? Românii și România pierd pe toate liniile
WhatsApp
Compania aeriană românească Blue Air a anunțat, ieri, că va suspenda toate zborurile din România până pe data de 12 septembrie, din cauza popririi conturilor de către Ministerul Mediului. Mii de români au rămas blocați în aeroporturi, cu buza umflată și buzunarele goale. Cine pierde și cine câștigă de fapt în această criză, care pune capac scandalurilor din aeroporturi din ultimele luni?

Aglomerație, haos, scandal, greve... atribute aproape la ordinea zilei în ultimele luni în mai toate aeroporturile din lume. Acum, după ce lucrurile ar fi trebuit să intre pe un făgaș cât de cât normal, odată cu terminarea perioadelor de vacanță, o altă bubă apare pe radarul aviatic: criza Blue Air. 

Ieri, Blue Air anunța că din cauza unei situații „neprevăzute”, constând în poprirea tuturor conturilor de către Ministerul Mediului, compania se află în imposibilitatea achitării costurilor curente, necesare pentru operarea zborurilor zilnice, motiv pentru care se vede obligată să sisteze toate zborurile programate pentru plecare de pe aeroporturile din România, până luni, 12 septembrie 2022.

Criza Blue Air. Românii și România pierd pe toate liniile

 

Asta e doar jumătate de problemă. Mai problematic este că sunt mii de călători care au achitat zborurile, care ar fi trebuit să ajungă urgent în diverse locuri unde operatorul aerian avea setată destinația și care au rămas acum: fără bani, fără posibilitatea  de a ajunge la timp în locul stabilit, frustrați, nervoși și fără răspunsuri.

O altă situație este că Guvernul României trebuie să facă pași urgent în această problemă în care sunt implicați români din mai multe colțuri ale lumii și care au nevoie să revină acasă: Ce înseamnă asta? Bani cheltuiți de la bugetul de stat. Guvernul a înfiinţat o celulă de criză, după ce mii de români din străinătate, care ar fi trebuit să zboare cu aeronavele companiei low-cost Blue Air, s-au trezit că nu mai au cu ce să ajungă acasă.

Cine câștigă așadar în această tombolă a nervilor, banilor și timpului pierdut? Evident, competiția! Și din păcate pentru România, competiția nu e compania de stat TAROM (care se află într-o situație apropiată de cea a Blue Air), ci de cele străine. Wizz Air și Ryanair se detașează lejer în această competiție, și ajung pe locul 1, neavând cu cine să se bată, practic.

Cine trage lozul câștigător din criza Blue Air?

 

Surprinzător (sic!), la câteva ore  de la declanșarea crizei  Blue Air - companie privată românească pe care statul, dacă voia să o ajute, ar fi putut să o preia (mai ales după împrumutul de salvare de 62 de milioane de euro), maghiarii de la Wizz Air au anunțat o creștere masivă a operațiunilor sale în România. Mai mult, au început deja să scoată pe piață bilete pe rutele operate de Blue Air, cu prețuri „promoționale“, începând de la 49.99 euro. Câtă mărinimie, am putea spune, ce spirit cetățenesc! Deși mutarea  este una firească, din punct de vedere comercial... Și Ryanair anunță că vine de asemenea în ajutor și este de așteptat să crească operațiunile pe aeroporturile unde Blue Air a lăsat... culoar liber la aterizare.

E interesant de văzut că în toată această criză, statul român pune toate tunurile pe compania Blue Air, o firmă românească (ce ar fi putut continua să plătească impozite și profit în România, așa cum a făcut-o în timpurile când o ducea bine); mai scoate și bani în plus de la buget pentru a aduce cu TAROM-ul acasă românii rămași blocați prin te-miri-ce  aeroporturi și lasă un loc călduț pentru companiile străine (WizzAir - Ungaria, Ryanair - Irlanda), care nu vor aduce bani în vistieria României, ci în cele ale țărilor lor.

Cumva, statul român s-a autosabotat, refuzând să întindă o mână de ajutor companiei unde avea, în Consiliul de Administrație, doi reprezentanți cu drept de veto (urmare acordării ajutorului de stat de 62 de milioane de euro și intrării companiei în procedura de concordat preventiv).

Nu spun că Blue Air e o victimă nevinovată în acest proces. Nici pe departe! Dar de neînțeles abordarea autorităților în această criză. Pare cumva un acord de deconectare de la aparatele care țineau artificial în viață compania Blue Air, semnat chiar de statul român, și donarea organelor către „pacienți“ străini.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Editorial Vezi toate articolele
pixel