Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
UK. Șofer român de TIR, despre criza care ia amploare. Nicolae: „Înainte de Brexit câștigam 700 de lire pe săptămână, acum câștig peste 1.000”
WhatsApp
Nicolae Stelica Costea, un român din Nottingham, a vorbit pentru nottinghampost.com, despre cum este să fii șofer de camion în Marea Britanie și despre criza care se adâncește pe zi ce trece, deoarece muncitorii au părăsit UK după Brexit.
UK. Șofer român de TIR, despre criza care ia amploare. Nicolae: „Înainte de Brexit câștigam 700 de lire pe săptămână, acum câștig peste 1.000”

Nicolae a vorbit despre experiența sa de șofer de camion și despre modul în care Brexit a afectat industria, inclusiv despre modul în care se bucură acum de o creștere mare a pachetului său salarial din cauza situației actuale.

Nicolae Stelica Costea, originar din România, a lucrat ca șofer de camion în Marea Britanie timp de șase ani și a spus că „s-au schimbat multe” de-a lungul anilor.

Se întâmplă deoarece lipsa națională de șoferi de camioane a afectat companiile din întreaga țară, multe firme anunțând întârzieri în livrările de alimente și benzină.

Vorbind în limba română la Nottinghamshire Live, bărbatul de 32 de ani, a declarat că industria a făcut o „schimbare majoră” înainte ca imigranții europeni din Marea Britanie să primească un ultimatum pentru a solicita rezidența.

 

„Acum imploră pe toată lumea să se întoarcă”

 

Nicolae, tatăl a trei copii, a precizat: „La fel ca mulți alți șoferi de camioane români din Marea Britanie, lucrez ca șofer de camion independent pentru a-mi putea organiza propriul program. Dacă aș fi angajat direct la o companie, aș fi avut doar 28 de zile de vacanță pe an. A fi șofer de camion este o slujbă solicitantă și am vrut să fiu independent. Cu toate acestea, în luna aprilie a acestui an, înainte de termenul limită pentru Brexit, mulți șoferi europeni de camioane erau supuși unei presiuni uriașe pentru a aplica pentru locuri de muncă. Agenția mi-a oferit două opțiuni: fie să fiu angajat direct de companie, fie să nu mai lucrez. Așa că am renunțat și am rămas fără loc de muncă timp de trei săptămâni”.

Șoferul român a spus că mulți dintre prietenii săi, de asemenea șoferi de camioane, au ales să se mute înapoi în România sau să caute alte țări europene unde ar putea continua să lucreze ca șoferi independenți.

Acum primește locuri de muncă prin intermediul agenției KJ care caută șoferi de camioane din Marea Britanie.

„În acest moment există o cerere mare de șoferi de camioane. Mulți dintre prietenii mei și cu mine primim în fiecare zi oferte de muncă. Companiile sunt în mod clar sub o presiune mare pentru a respecta termenele de livrare, deoarece mulți au plecat din cauza Brexit-ului. Înainte de termenul de soluționare al UE, aceștia nu ar fi acceptat șoferii de camioane care desfășoară activități independente și acum imploră pe toată lumea să se întoarcă”, a mai povestit Nicolae.

 

„Acum câștig uneori mai mult de 1.000 de lire sterline pe săptămână”

 

Românul a dezvăluit chiar că lipsa națională de șoferi de camioane a afectat și salariile.

„Înainte de Brexit câștigam în jur de 700 de lire sterline pe săptămână - acum câștig uneori mai mult de 1.000 de lire sterline”, a mai spus Nicolae.

Guvernul are în vedere măsuri temporare pentru a combate lipsa șoferilor de vehicule grele, care face ravagii pentru o serie de industrii britanice.

Orice măsuri introduse vor fi „foarte strict limitate în timp” pe fondul rapoartelor conform cărora Boris Johnson le-a permis miniștrilor să relaxeze regulile de imigrație din Marea Britanie pentru a permite mai multor șoferi străini să intre în țară.

 

5.000 de vize temporare pentru șoferii de TIR

 

Și, deși Downing Street nu ar confirma dacă au fost luate decizii, secretarul de transport Grant Shapps a promis mai devreme că „va muta cerul și pământul” pentru a rezolva situația.

Financial Times și Telegraph au raportat că prim-ministrul le-a dat miniștrilor acordul pentru a ridica temporar restricțiile de viză pentru șoferii străini.

Ziarele au spus că se pot acorda până la 5.000 de vize temporare pentru șoferii de vehicule grele, în timp ce Financial Times a declarat că un număr similar va fi aprobat pentru lucrătorii din industria alimentară, în special în industria păsărilor.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Social Vezi toate articolele
pixel