Stresul, anxietatea și crizele de plâns sunt din ce în ce mai frecvente în rândul elevilor, victime ale presiunii și așteptărilor școlare. Și astfel, dacă școala devine un teren propice pentru crizele de sănătate mintală, trebuie luate măsuri: Michela Michieletto, directoarea liceului clasic-științific "Giordano Bruno" din Mestre (Veneția), este ferm convinsă de acest lucru și a decis astfel să elimine notele la școală.
În ultimele luni, profesorii școlii au observat cum temele pentru acasă și testele le-au provocat elevilor un sentiment de anxietate din ce în ce mai mare, degenerând adesea în atacuri de panică sau disconfort psihofizic. De aici și decizia, după o evaluare atentă din partea conducerii școlii, împreună cu profesorii și consiliul școlar, de a experimenta o perioadă de patru luni de lecții fără note.
Un test ar fi fost și motivul pentru care un elev de la liceul Ion Creangă din Capitală și-a înjunghiat în gât profesoara, fiind acum acuzat de tentativă de omor. Dintr-un mesaj trimis pe grupul de whatsapp al clasei, reiese că adolescentul ar fi premeditat fapta. "Ar merita să o omor?", întreba el într-un mesaj pe grupul de whatsapp al clasei, de unde reiese că adolescentul si ar fi premeditat fapta. A cerut - înainte de oră - aprobarea colegilor ca să ia viaţa profesoarei de 26 de ani.
Anchetatorii spun că băiatul ar fi purtat cuțitul în ghiozdan mai multe zile la rând înainte de incident. De aici rezultă, susțin procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul București, că băiatul „și-a făcut planuri în legătură cu modul în care urma să acționeze”.
Motivul atacului e la fel de şocant ca gestul: un test neanunţat. Băiatul ar fi atacat-o pe profesoară în timpul testului în care aveau de tradus patru propoziții când a ajuns în dreptul băncii lui.
La audieri, elevul ar fi declarat că a pierdut o bursă de studiu în Statele Unite, iar asta l-ar fi deprimat. Ar fi căutat inclusiv care este infracțiunea cu cea mai mare pedeapsă pe care cineva o poate primi în țara noastră. De pe internet a aflat că este vorba de omor.
Revenind la liceul din Italia care va elimina notele, aceasta nu va fi o măsură definitivă. Sistemul casic de notare va fi înlocuit cu aprecieri mai puțin severe și categorice. Elevii vor continua, așadar, să dea testele stabilite de profesori, dar, la finalul întrebărilor și al apelurilor de la tablă, nu li se va mai atribui nota clasică de la 1 la 10, ci elevii vor citi pe verde "rezultate obținute" sau "pregătire pentru a se îmbunătăți", scris poate cu roșu. Nu vor lipsi nici adnotările specifice, de la 'sintaxa nu funcționează' la 'reflecția trebuie aprofundată'.
Nota va reveni, dar numai la sfârșitul semestrului și va fi scrisă direct pe carnetul de note. Toate acestea, în intențiile directoarei școlii, Michela Michieletto, ar trebui să ajute la gestionarea stresului și să-i învețe pe elevi să nu trăiască o notă proastă în clasă ca pe un incident demotivant pe drumul spre maturitate. Problema a fost evidențiată mai ales de profesorii din clasele mai mici ale liceului, care au extins discuția mai întâi la părinți și apoi la consiliile de clasă.
"Mă gândeam de ceva vreme să activez un experiment de acest gen, acum am găsit ocazia. Am ales niște contexte particulare, niște clase specifice: una la Bruno, la școala științifică, a început deja, alta va începe, tot la școala științifică, și poate va începe o a treia la școala clasică", a explicat directorul liceului. Toate acestea cu intenția de a rezolva o problemă cu care profesorii se confruntă din ce în ce mai des, alături de scăderea numărului de înscrieri la liceu, care devine îngrijorătoare: "Încercăm să găsim soluții", conchide Michieletto, "nu putem rămâne surzi la disconfortul elevilor“, citează FanPage.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News