„Această infracţiune, conform codului vamal, se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea unor drepturi. Poliţia de Frontieră Constanţa se poate lăuda cu unul dintre cele mai luxoase parcuri auto din ţară. Nu sunt maşini cumpărate de instituţie, ci... confiscate”, a declarat Andrei Ene, purtător de cuvânt Garda de Coastă, pentru Digi24.
Conform sursei citate, la sediul Gărzii de Coastă, sunt peste 140 de autoturisme folosite la diverse infracţiuni. Multe dintre ele sunt scumpe şi valorează chiar şi 100.000 de euro.
Potrivit purtătoruilui de cuvânt al Gărzii de Coastă, există maşini care zac acolo chiar şi de 16 ani, pentru care s-au luat decizii de restituire de mulţi ani, dar proprietarii nu au luat la cunoştinţă, astfel că acestea au rămas pe poziţie.
„Proprietarul nu ia la cunostinţă, noi nu putem face absolut nimic decât să păstrăm maşina în aceleaşi condiţii”, a mai precizat purtătorul de cuvânt al Garzii de Coastă.
Joi, 9 decembrie, o maşină care costă în jur de 50 de mii de euro a fost indisponibilizată de poliţiştii de frontieră din Portul Constanţa Sud Agigea care au participat, împreună cu inspectorii vamali din cadrul Biroului Vamal de Frontieră Constanţa Sud, la efectuarea controlului fizic asupra unui container, sosit din Emiratele Arabe Unite, ce avea ca destinatar un cetăţean român.
„Conform documentelor de însoţire, în container era încărcat un autoturism cu o valoare totală declarată de 10.000 euro. În urma verificărilor preliminare asupra documentelor însoţitoare şi a autoturismului de lux, autorităţile de control au avut suspiciuni că acestea sunt subevaluate comparativ cu valoarea de comercializare pe piaţa de profil”, transmite Poliţia de Frontieră.
Maşina de lux a fost indisponibilizată până la finalizarea cazului, iar în cauză se derulează cercetări pentru prezentarea de acte nereale la autoritatea vamala, urmând ca la finalizarea cazului să fie dispuse măsurile legale.
În mod normal, maşinile rămân la Garda de Coastă timp de 6 luni, iar dacă în acest interval de timp proprietarii nu vin să le revendice, autovehiculele sunt declarate abandonate. Apoi are loc procedura de intrare în patrimoniul statului, şi ulterior acestea pot fi valorificate de ANAF.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News