Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Italia. Școlarizare obligatorie până la 18 ani și maximum 18 elevi pe clasă: Schimbări importante și în sectorul muncii
WhatsApp
Stânga italiană și-a prezentat propunerea de îmbunătățire a sistemului școlar italian: aceasta conține creșterea obligativității școlare la 18 ani și un număr maxim de 18 elevi pe clasă. Automat, această măsură va avea impact și în domeniul muncii.

Școlarizare obligatorie până la vârsta de 18 ani și un număr maxim de 18 elevi pe clasă. Acesta este miezul proiectului de lege al stângii italiene de a schimba școala. Propunerea, intitulată "Promossa!", a fost prezentată ieri la Montecitorio de secretarul Nicola Fratoianni, de responsabilul pentru școli Giuseppe Buondonno, de Elisabetta Piccolotti de la comisia pentru cultură și de liderii de grup ai Alianței Stângii Verzi din Senat și Cameră, Peppe De Cristofaro și Luana Zanella.

Textul specifică faptul că numărul maxim de elevi pe clasă în fiecare ciclu școlar nu trebuie să depășească 18, că se introduce învățământul cu normă întreagă în toate școlile primare și că se prelungește timpul de după-amiază în școlile secundare inferioare și superioare. Școlaritatea obligatorie crește progresiv până la 18 ani și, astfel, intrarea în lumea muncii crește de la 16 la 18 ani. Articolul 7 prevede:

În contextul principiilor prevăzute la art. 3 și 34 din Constituție, al valorii strategice pentru dezvoltarea economică și socială a țării a creșterii nivelului de educație și a reducerii abandonului școlar, începând cu anul școlar 2024/25 și până în anul școlar 2026/27, obligativitatea școlară se ridică progresiv până la vârsta de 18 ani.

Admiterea în liceu în mod descentralizat nu este acceptată de Consiliul Naţional al Elevilor. „Va aduce o multitudine de probleme”

Italia. Școlarizare obligatorie până la 18 ani și maximum 18 elevi pe clasă

 

În consecință, vârsta de acces la un loc de muncă sub orice formă de contract individual de muncă va crește progresiv de la șaisprezece ani la optsprezece ani [...].

Propunerea, care solicită mai multe credite în loc de reduceri de fonduri pentru școală, cuprinde 8 articole și este rezultatul unei discuții cu sindicatele și organizațiile studențești, asociațiile de profesori, părinții și societatea civilă.

Fiecare municipiu din Republica Italiană trebuie să fie pus în situația de a garanta cetățenilor cu vârste cuprinse între 0 și 6 ani dreptul efectiv la studiu și, prin urmare, accesul la școlarizare, care trebuie să fie considerată parte integrantă a procesului de formare și de creștere și nu un serviciu la cerere [...].

Italia. Schimbări importante și în sectorul muncii

 

Pentru a combate sărăcia educațională, Stânga Italiana solicită înființarea unor "zone de educație prioritară și solidară" în zonele din țară cu cele mai ridicate rate de abandon școlar, care pot avea un număr maxim de 15 elevi pe clasă. Piccolotti explică faptul că sectorul școlar "este amenințat de opțiunile ideologice ale ministrului, care urmărește o idee conservatoare". Zanella subliniază necesitatea unui loc pentru "socializare, având în vedere și faptul că copiii devin din ce în ce mai mult copii unici". Fratoianni remarcă faptul că propunerea este "rezultatul confruntării și al participării, așa cum este necesar pentru o problemă ca cea a școlii, care este orice altceva decât sectorială. Școala publică italiană este cea mai importantă infrastructură socială și culturală și a fost degradată în ultimii ani". În fine, pentru secretar, "autonomia diferențiată este lovitura definitivă dată școlii".

 

Românii care studiază în afara țării primesc bani de la stat. Ministerul Educației reia bursele de studii universitare de masterat și doctorat în străinătate

 

Francesco Sinopoli, secretarul general al Flc-Cgil, spune că "după 20 de ani de dezinvestiții în școală, care au culminat cu tăierea a peste 8 miliarde de euro de către guvernul Berlusconi în 2008 și care nu au mai fost reintroduse niciodată, DDL-ul prezentat de Alianța Verde-Stânga are meritul de a oferi resurse importante pentru întregul sistem școlar. În centrul celor 8 articole se află cu siguranță elevii și nevoile lor", continuă el. De asemenea, sindicalistul definește ca "adecvate intervențiile prevăzute pentru a sprijini municipalitățile cu dificultăți economice pentru a garanta servicii educaționale pentru copii". Pe scurt, conchide el, "proiectul de lege se prezintă ca o măsură corectă de susținere a dreptului la studiu și de extindere a calității școlii, prevăzând, de asemenea, ridicarea obligativității școlare la 18 ani, propunere pe care CGIL o susține de mult timp. Sperăm că Parlamentul va dori să ia atitudine față de această inițiativă importantă".

„o măsură corectă de susținere a dreptului la studiu“

 

Pentru Valentina Chinnici, președinta națională a Cidi (Centro di Iniziativa Democratica degli Insegnanti - Centrul pentru Inițiativa Democratică a Profesorilor), proiectul de lege "are marele merit de a merge în direcția opusă politicilor fără sens din ultimii ani, făcute de reduceri și de diminuări care au slăbit și au mortificat funcția și mandatul școlii din Constituție. Sperăm că propunerea va găsi un consens larg și transversal în rândul tuturor forțelor politice din arcul parlamentar care cred cu adevărat, și nu doar în vorbe, că școala este inima dezvoltării umane, culturale și economice a oricărei țări".

Angela Nava Mambretti, de la Coordinamento Genitori Democratici), subliniază că "sunt necesare resurse, formare, extinderea timpului și a spațiului, cu instrumente precum sistemul zero-șase, învățământul cu normă întreagă, deschiderea școlii către teritoriu, noi forme de recrutare, extinderea învățământului obligatoriu, combaterea sărăciei și a abandonului școlar și investiții în zonele cele mai fragile".

Pe frontul studențesc, Paolo Notarnicola (secretar al Rete Studenti Medi) observă că "școala publică este subfinanțată de ani de zile și a primit din ce în ce mai puțină atenție din partea diferitelor guverne care s-au succedat, care nu și-au asumat niciodată responsabilitatea de a încerca să regândească modelul de educație cu care suntem obișnuiți, pentru a-i rezolva contradicțiile. Sperăm că vor începe cât mai repede să vorbească despre o regândire serioasă a modelului de educație, care trebuie să pornească neapărat de la ascultarea celor care trăiesc școala în fiecare zi, o ascultare interesată, spre deosebire de cea instrumentală de care a dat dovadă în ultimele luni ministrul Valditara".

 

-----------------------------------------

Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din ITALIA, puteți intra pe grupurile de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri: 

-> https://chat.whatsapp.com/DIfmKOQTNNO5InDDSWwifG  

-> https://chat.whatsapp.com/JCB7XM4tEl08V1iMcc9g8N  

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Educatie Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel