„Virusul vampir, un comportament viral fără precedent", avertizează oamenii de știință. Cum funcționează și care sunt semnele
O echipă de cercetători de la Universitatea din Maryland a atras atenția asupra unui fenomen neobișnuit numit "virusul vampir", care implică o formă de comportament viral fără precedent.

Descoperirea Virusului Vampir a fost făcută în timpul unui studiu asupra bacteriofagilor, viruși care infectează exclusiv bacteriile și care pot fi găsiți în cantități imense în sol. Cercetătorii, conduși de deCarvalho, au evidențiat un comportament ciudat între doi bacteriofagi numiți MiniFlayer și MindFlayer.

Observațiile cercetătorilor și descoperirea

În timpul unei simple lecții în care studenții au fost implicați în identificarea și studierea bacteriofagilor într-o mostră de sol, deCarvalho și echipa sa au observat ceva neobișnuit. Sute de fagi prezentau un mic "prieten" atașat la gâtul lor.

Această descoperire a stârnit curiozitatea cercetătorilor, iar analiza ulterioară a dezvăluit un fenomen până acum necunoscut în lumea microscopică.

Studiul publicat

Rezultatele cercetării au fost publicate în Journal of the International Society for Microbial Ecology, unde deCarvalho și echipa sa au încercat să dezlege misterul legat de această pereche neobișnuită de bacteriofagi.

Conform studiului, MiniFlayer, virusul mai mic, pare să-și fi pierdut abilitatea de a se reproduce. În schimb, evoluția ar fi determinat acest virus să se atașeze de un alt virus, MindFlayer, folosind mecanismul genetic al acestuia pentru a se multiplica.

Comportamentul Virusului Vampir

Analogia cu figura vampirului devine evidentă atunci când MiniFlayer este observat atașat de gâtul lui MindFlayer. Cu toate acestea, spre deosebire de mitul clasic al vampirilor, MiniFlayer nu pare să extragă material genetic din MindFlayer.

„Nu se știe încă dacă MiniFlayer injectează sau nu ADN-ul în gazda sa sau doar călătorește alături de acesta și apoi cade”, menționează deCarvalho, conform Il Messaggero.

Această descoperire ridică numeroase întrebări

Cercetătorii subliniază că această descoperire ridică numeroase întrebări interesante și că este nevoie de cercetări suplimentare pentru a înțelege complet acest comportament viral neobișnuit.

"Să sperăm că altcineva va duce mai departe această lucrare pentru a răspunde la această întrebare cu adevărat interesantă", a conchis deCarvalho.

Virusul vampir reprezintă un exemplu remarcabil de adaptare și interacțiune în lumea microscopică, oferind cercetătorilor un nou teren de explorare pentru înțelegerea comportamentului viral și a relațiilor complexe dintre diferite organisme. Această descoperire ar putea deschide noi perspective în domeniul biologiei microbiene și poate contribui la dezvoltarea unor aplicații practice în medicină și biotehnologie.

Sanatate Vezi toate articolele