Publicitate
Și-au pierdut viața trei muncitori, iar alți zece au fost răniți, după ce autoutilitara cu care erau transportați s-a răsturnat pe o pantă plină de noroi.
În ședința de Guvern de joi au fost date publicității rapoarte preliminare ale anchetei.
Trei muncitori ai secției mecanice de la Complexul Energetic Oltenia au murit striviți de autoutilitara cu care erau transportați, iar alți 10 colegi care se întorceau de la o lucrare au fost răniți, cinci dintre ei fiind spitalizați zile în șir.
S-au dispus numeroase controale, iar joi, în ședința de Guvern, au venit și primele rapoarte ale acestei investigații.
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a subliniat după aceste rapoarte preliminare, faptul că muncitorii sar fi fost transportați cu un mijloc de transport total neadecvat, conform Știrile PRO TV. Era o autoutilitară destinată transportului de marfă și nicidecum transportului de persoane.
S-au identificat contracte prin care trebuiau asigurate, de către Complexul Energetic Oltenia, mijloace de transport potrivite. Fie transport de persoane, fie mixt, și de marfă și de persoane.
Nota de informare accident mina Jilt Comisia de cercetare a constatat că CE Oltenia „a modificat starea de fapt a drumului pe care s-a deplasat mijlocul de transport implicat în eveniment”, motiv pentru care a aplicat o amendă de 5.000 de lei, pentru încălcarea Legii nr. 319/2006 privind securitatea și sănătatea în muncă.
O altă neregulă descoperită în privința mijlocului de transport este că, alături de muncitori, mașina transporta și scule și utilaje, printre care și butelii cu gaz, potrivit Digi24. „În autoutilitara implicată în eveniment, au fost identificați patru recipienți cu gaze tehnice, o electropompă hidraulică, un palan, precum și alte scule.”
De altfel, mașina nu era omologată pentru transportul muncitorilor, deși, în urma unor controale anterioare (2018), fusese dispusă „cu caracter permanent” măsura ca transportul muncitorilor „în incinta carierelor” să se facă „numai cu mijloace de transport omologate și autorizate pentru transportul persoanelor, ce au toate dotările necesare pentru a fi asigurată securitatea și sănătatea lucrătorilor”.
Șoferul care a răsturnat camionul cu muncitori nici măcar nu este angajat la CE Oltenia, au mai constatat inspectorii de muncă. „Șoferul autoutilitarei N3G DAC 665T cu nr. de înmatriculare GJ 38 SCS, este angajat cu contractul individual de muncă al unei terțe societăți și urmează a fi audiat de către comisia de cercetare privind obligațiile acestuia în cadrul clauzelor referitoare la contractul de prestări servicii transport. În prezent, șoferul este internat în spital”, menționează raportul.
Inspectorii au verificat și alte mașini cu care sunt transportați muncitorii la mina Jilț și au găsit și la acestea nereguli, astfel că au interzis transportul în toate carierele CE Oltenia, până la remedierea lucrurilor, și au dat o amendă de 7.000 de lei. „În data de 23.01.2023, în continuarea cercetării, echipa de inspectori de muncă s-a deplasat la Cariera Jilț Nord, unde s-au identificat mijloace de transport persoane neconforme cu cerințele de securitate, și anume: lipsă centuri de siguranță, anvelope uzate și crăpate, lipsă căi de evacuare de urgență, lipsă trusă prim ajutor, semnalizări deteriorate (mijloacele de transport identificate au fost: GJ 04 BBU și GJ 04 BTV).
Ca urmare a acestor neconformități constatate, s-a dispus, de către comisia de cercetare, sistarea activității de transport persoane în toate carierele Societății Complexul Energetic Oltenia S.A., începând cu data de 23.01.2023 și până la punerea în conformitate cu cerințele de securitate, conform pericolelor identificate și a riscurilor evaluate.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News