Revoluția industrială i-a scos din afaceri pe mulți meșteșugari care confecționau obiecte utile cu unelte simple și cu iscusința transmisă din generații. Totuși, obiectele produse în serie limitată purtând amprenta omului continuă să atragă o clientelă restrânsă, dar cunoscătoare și dispusă să plătească în plus pentru privilegiul unicității.
A lăsat bucătăria pentru atelier
Un ieșean care până în 2011 își câștiga existența ca bucătar în restaurante și-a găsit vocația de meșteșugar, lansându-se în afaceri prin a reinventa platourile de servire a mesei. Pe numele său Constantin Toderău, bucătarul devenit meșter a preluat pasiunea pentru lemn de la bunicul său.
El s-a perfecționat în arta prelucării materiei prime naturale și a finisării sale cu uleiuri și ceară de albine, la fel ca meseriașii de odinionară. Uneltele sale sunt dalta, rindeaua sau ferăstrăul, toate mânuite cu pricepere prin forța sa, nu alimentate la rețeaua de curent electric.
Designul și brandul vând produsele pe piața externă
Constantin Toderău a creat brandul Strașnic Handcrafted, sub care își vinde produsele pe site-ul propriu, promovându-le aproape exclusiv în limba engleză, pe rețele de socializare Facebook, Twitter sau Instagram. Obiectele de bucătărie pe care le realizează din lemn au prețuri premium, de aceea are mai mult succes pe piața externă, țintind cumpărătorii orientați către produse tradiționale.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News