După ce a discutat cu vânzătorul, cumpărătorul, un cetățean străin, i-a trimis un e-mail în care menționa că prețul de cumpărare a fost deja achitat.
În același timp, pentru transferul banilor și pentru coordonarea livrării erau necesare datele bancare ale vânzătorului, relatează delmagyar.hu.
Vânzătorul a intrat pe linkul trimis în numele unui cunoscut serviciu de curierat, a completat formularul indicând contul bancar și datele solicitate. Apoi a confirmat și a introdus codurile de confirmare bancară.
Spre surprinderea lui nu a primit nicio notificare despre primirea banilor, ci a primit un apel de la bancă. Ofițerul bancare l-a întrebat dacă a transferat recent o sumă mai mare.
Bătrânul în vârstă de 74 de ani a răspuns că nu a făcut un transfer la nimeni, ci că așteaptă bani de la un cumpărător străin. Apoi șoferul bancar l-au sfătuit să depună o plângere pentru că din contul său i-au fost retrase peste șapte milioane de forinți (92.302 RON).
Polițiștii maghiari au ținut să transmită cetățenilor de bună credință să fi atenți și să nu dea nimănui datele bancare sau să acceseze linkuri din surse străine. "Fiți vigilenți! Sub nicio formă nu oferiți străinilor contul dvs. bancar și detaliile cardului! În special, nu introduceți niciodată detaliile dvs. bancare făcând clic pe un link dintr-o sursă străină!", au avertizat polițiștii maghiari.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News