Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Transportator român, exclus de pe piața franceză pentru "abateri grave și repetate"
WhatsApp
Trei transportatori din Lituania, România și Slovacia, excluși un an de pe piața franceză pentru abateri grave și repetate de la regulile de cabotaj și odihnă. Compania românească a încălcat regulile de odihnă, iar șoferii au manipulat tahograful. 
Din ce în ce mai mulți transportatori români pe străzile din Europa (Foto: Freepik)

Autoritățile franceze au interzis timp de 12 luni accesul pe teritoriul național pentru operațiuni de cabotaj a trei companii de transport rutier de marfă provenind din Europa de Est, după ce controalele efectuate în ultimii doi ani au scos la iveală zeci de încălcări sistematice ale normelor europene privind transportul intern, perioadele de conducere și repausul șoferilor.

Prefectura regiunii Centre-Val de Loire a emis, la începutul lunii decembrie 2025, trei decizii administrative de interdicție care îi vizează pe operatorii UAB Hoptransa (Lituania), KPO Trade Invest SRL (România) și TN Logistica SK SRO (Slovacia). Măsurile, publicate în buletinul oficial, au intrat în vigoare la 1 decembrie 2025 și împiedică cele trei firme să efectueze orice transport național pe teritoriul Franței până la sfârșitul lui noiembrie 2026, potrivit publicației Trans.info.

Cel mai grav dosar îl are transportatorul lituanian UAB Hoptransa. În intervalul aprilie 2024 – martie 2025, inspectorii Direcției regionale pentru mediu, amenajare și locuințe (DREAL) au constatat nu mai puțin de 35 de infracțiuni. Printre acestea se numără efectuarea de operațiuni de cabotaj fără respectarea perioadei obligatorii de „răcire” de patru zile, nerespectarea sistematică a timpilor de conducere și odihnă prevăzuți de Regulamentul UE 561/2006, organizarea activității astfel încât șoferii să nu poată petrece repausul săptămânal normal la domiciliu sau în țara de reședință, precum și multiple cazuri de repaus săptămânal petrecut în cabina camionului. Controalele au mai descoperit utilizarea abuzivă a tahografelor, lipsa documentelor obligatorii și circulația unor vehicule fără inspecție tehnică valabilă. Hoptransa fusese deja sancționată cu o interdicție similară în perioada 2023-2024, însă neregulile au continuat în aceeași formă, ceea ce a determinat autoritățile să aplice din nou măsura maximă prevăzută de lege.

Compania românească a încălcat regulile de odihnă. Șoferii au manipulat tahograful

 

Firma românească KPO Trade Invest SRL a fost sancționată în urma unui șir de abateri înregistrate între februarie 2023 și ianuarie 2025. Inspectorii au identificat mai multe transporturi naționale efectuate fără ca vehiculul să fi realizat în prealabil o cursă internațională calificată – condiție obligatorie pentru cabotaj. Alte nereguli constatate au fost repausul săptămânal redus sau petrecut în cabină, perioade de odihnă insuficiente, manipularea incorectă a tahografului și lipsa autocolantelor obligatorii de semnalizare a unghiului mort. Din cauza caracterului repetitiv al încălcărilor, prefectura a decis excluderea companiei de pe piața franceză timp de un an.

Cel de-al treilea operator sancționat, TN Logistica SK SRO din Slovacia, a acumulat 14 infracțiuni în perioada martie 2024 – martie 2025. Principalele abateri au constat în nerespectarea perioadei de așteptare de patru zile între două cicluri de cabotaj, depășirea numărului maxim de trei operațiuni de cabotaj în șapte zile și efectuarea de transporturi naționale la mai mult de trei zile după intrarea în Franța cu vehiculul gol. La acestea s-au adăugat încălcări ale legislației sociale europene – repaus săptămânal neconform și documente incomplete de detașare a șoferilor. Și în acest caz, autoritățile franceze au aplicat interdicția de cabotaj pe durata unui an.

Deciziile luate de prefectura Centre-Val de Loire fac parte dintr-o campanie mai amplă a autorităților franceze de combatere a concurenței neloiale și a dumpingului social în sectorul transportului rutier de marfă. Măsurile de excludere de pe piață pentru 12 luni reprezintă una dintre cele mai severe sancțiuni administrative prevăzute de legislația franceză în domeniu.

Conținut recomandat

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Internațional Vezi toate articolele
pixel