Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Spania, măsuri dure de luptă împotriva obezităţii infantile: Reclamele la dulciuri, interzise
WhatsApp
Spania doreşte interzicerea reclamelor la dulciuri adresate copiilor ca măsură de luptă împotriva obezităţii.

Spania va interzice publicitatea adresată copiilor la alimente şi băuturi nesănătoase cum ar fi ciocolata, biscuiţii şi îngheţata ca măsură de luptă împotriva obezităţii în rândul tinerilor, a anunţat joi Ministerul pentru Protecţia Consumatorilor, potrivit Reuters.

''Copiii noştri sunt foarte vulnerabili la publicitate şi este obligaţia noastră să-i protejăm'', a scris pe Twitter ministrul Alberto Garzon.

Acesta a spus că, potrivit noilor reglementări, vor fi interzise reclamele destinate minorilor la cinci categorii de produse, indiferent de conţinutul nutriţional al acestora.

Lista include ciocolată, dulciuri şi batoane energizante, precum şi prăjituri, biscuiţi dulci, sucuri, îngheţată şi băuturi energizante.

Spania, măsuri dure de luptă împotriva obezităţii infantile



Şi alte produse alimentare vor fi vizate de interdicţie dacă depăşesc anumite limite de grăsimi saturate, zaharuri şi conţinut de sare.

Nouă din zece reclame la alimente adresate copiilor vorbesc despre produse nesănătoase, potrivit asociaţiei consumatorilor OCU.

Măsura, care are nevoie şi de aprobarea guvernului, va afecta reclamele care vizează copiii cu vârsta sub 16 ani la televiziune şi radio, în cinematografe şi pe internet, inclusiv pe reţele de socializare şi aplicaţii mobile.

Potrivit Agenţiei spaniole pentru nutriţie şi siguranţă alimentară, 40,6% dintre copiii spanioli cu vârste între şase şi nouă ani sunt supraponderali, iar 17,3% se încadrează în categoria obezi.

Reclamele la dulciuri, interzise în Spania



Federaţia Spaniolă din Industria Alimentelor şi Băuturilor (FIAB) a spus că este ''surprinsă şi ofensată'' de această măsură după ce reprezentanţi ai sectorului au lucrat cu ministerul timp de un an pentru a actualiza practicile etice din domeniul publicităţii.

''Credem că producătorii de alimente şi băuturi sunt atacaţi în mod gratuit şi nejustificat'', a spus directorul general al FIAB, Mauricio Garcia de Quevedo, într-un comunicat. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel