„Nu aveam idee că voi fi taxată pentru livrări din UE după Brexit. Costurile suplimentare au fost un pic șocante”, a declarat o tânără obișnuită să-și facă online cumpărături de la producători din toată Europa.
Ellie Huddleston este o londoneză de 26 de ani care a sperat că se va răsfăța cu niște haine noi în ianuarie. După ce a văzut oferte, și-a comandat un palton și câteva bluze de la două dintre mărcile ei preferate din Europa.
Ambele livrări au fost întârziate, fiind ținute pentru controlul vamal peste o săptămână, spune ea.
A fost surprinsă apoi când a primit un mesaj de la compania de curierat prin care i se cerea să achite 58 de lire sterline (65 de euro) taxe vamale, TVA și taxe suplimentare pentru comanda ei de 180 lire (212 euro). În plus, curierul care i-a livrat cel de-al doilea colet a apărut la ușa ei câteva zile mai târziu cu o chitanță pentru o plată suplimentară de 92 de euro pentru paltonul de 224 de euro.
Aceste taxe, impuse de noile reguli guvernamentale, trebuie colectate de firmele de curierat, în numele autorităților.
Ellie spune că și-a făcut calculele și a ajuns la concluzia că trebuie să plătească prea multe taxe pentru niște haine la reduceri și nu a mai ridicat coletele, relatează Digi24. Dezamăgită, tânăra spune că nu va mai comanda de-acum înainte nimic de pe continent.
Când Marea Britanie făcea parte din uniunea vamală a UE, mărfurile puteau circula liber, fără a fi percepute taxe de import.
Ellie a fost unul dintre cumpărătorii surprinși de faptul că aceste reguli s-au schimbat de la ieșirea oficială din UE a Regatului Unit.
Comercianții cu amănuntul din UE care trimit colete în Regatul Unit trebuie acum să completeze formularele de declarație vamală. De asemenea, cumpărătorii trebuie să plătească taxe vamale sau TVA, în funcție de valoarea produsului și de unde provine.
Taxele vamale sunt responsabilitatea clientului, nu a comerciantului cu amănuntul, care de multe ori nu are nicio idee despre cât de mare ar putea fi eventualul cost suplimentar.
Taxele nu pot fi plătite în avans și sunt percepute numai după ce articolul ajunge în Marea Britanie.
Un alt client nefericit, Graeme din Manchester, a plătit 300 de lire sterline pentru a cumpăra online două perechi de ghete de iarnă din piele de căprioară, din Germania
„Nu le-am găsit nicăieri în Marea Britanie, așa că nu am avut de ales și le-am comandat din Europa”, a spus el pentru BBC.
A primit apoi un mesaj de la curier care îi transmitea că trebuie să plătească în plus 147 de lire înainte de livrare. A plătit taxa, dar încă așteaptă sosirea ghetelor.
Conform noilor reguli, un cătățean din Marea Britanie care primește un cadou de la cineva din UE în valoare de peste 39 de lire se poate trezi cu o factură pentru TVA la import care este și de 20% din valoarea cadoului
Pentru mărfurile care costă mai mult de 135 de lire, se pot aplica și taxe vamale care pot varia de la 0% până la 25% din valoarea produsului.
Taxele suplimentare sunt de obicei colectate de curierat în numele guvernului, clienții fiind rugați să plătească înainte pentru a-și putea ridica coletul.
Unii comercianți cu amănuntul de pe continent au anunțat că nu vor mai face livrări în Marea Britanie.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News