Cât îi costă pe șoferi din Italia supervinietele? De la 140 de euro pentru un Yaris la aproape 9 mii pentru un Ferrari. Comisia de finanțe a Camerei Deputaților a aprobat textul prin modificarea aspectului privind acoperirea financiară.
De la introducerea sa, supervinieta i-a costat pe automobiliștii italieni aproximativ 1,2 miliarde de euro. Cifrele vin astăzi de la Federcarrozzieri, asociația constructorilor italieni de caroserii, care susțin ipoteza eliminării supervinietei.
"Banii", explică federația, "sunt scoși din buzunarele comunității pentru a intra în cele ale statului, dar în timp, au produs alterări pe piața auto", conform presei italiene.
Taxa a fost introdusă în iulie 2011 și prevede o plată de 20 de euro pentru fiecare kW de putere a automobilului peste 185 kW, cu o pondere descrescătoare în timp: de fapt, Supervinieta se reduce la 12 euro după 5 ani de la înmatriculare, la 6 euro după 10 ani, la 3 euro după 15 ani și este eliminată complet după 20 de ani.
Veniturile totale - calculează Federcarrozzieri - "pentru visteria statului în cei 12 ani de viață ai supervignetei, s-au ridicat la aproximativ 1,2 miliarde de euro, dar taxa a provocat anomalii grave pe piața auto italiană”.
„Dacă inițial a existat o reducere semnificativă a înmatriculărilor noi de mașini cu o putere mai mare de 185 kW, ulterior a avut loc o proliferare a "falsului leasing", adică a mașinilor cu numere de înmatriculare străine furnizate pentru închiriere unor clienți italieni, ceea ce a dus la neplata timbrului auto, a supervinietei și a diferitelor taxe”, conform Federcarrozzieri.
Tot pentru a evita plata supervinietei, explică Federcarrozzieri, în Italia a crescut numărul de vehicule cu o putere de peste 185 kW care sunt casate sub pretextul exportului în țările UE, vehicule care, însă, continuă să circule pe teritoriul italian cu numere de înmatriculare germane, austriece, bulgare sau românești.
Davide Galli, președintele Federcarrozzieri, se plânge: "Mai există o altă problemă care trebuie analizată și care face din Supervinieta o taxă total inegală și dezechilibrată. În regiunile care nu prevăd deja scutiri totale de vinieta și supervinieta pentru mașinile electrice sau hibride, mașinile de nouă generație și cele cu motoare hibride, chiar dacă au o putere de peste 185 kW, nu sunt obligate să plătească taxa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News