Iată traducerea articolului din publicația franceză:
Filmat de televiziuni în fața metrului de autostrada construit în mijlocul unui pustiu, Ștefan Mandachi, 33 de ani, este emoționat. În fața mulțimii, pe 15 martie, declara solemn că vrea "să unească țara în spatele unui ideal: să aibă în sfârșit autostrăzi". Acest metru, construit în șapte ore de 17 oameni, este primul din Moldova românească, regiune săracă din nord-est.
Pentru acest mini-tronson de autostradă, cu patru căi de rulare, panouri de securitate și panouri de semnalizare, omul de afaceri local a plătit 4.500 de euro. Pariu câștigat: el a atras atenția și, companiile, primarii, personalitățile din regiune și mii de oameni au răspuns apelului său de a opri orice activitate timp de 15 minute, pentru a protesta împotriva proastei dotări din Moldova.
Chiar Comisia Europeană pare să-i fi răspuns, reamintind că între 2014 și 2020, UE are la dispoziția României 6,3 miliarde de euro pentru cofinanțarea autostrăzilor. Niciun nou proiect nu a fost lansat că să le utilizeze.
România nu are decât 806 km de autostrada. Ce nu merge în această țară în care 90% din drumurile naționale nu dispun decât de o singură pistă pe sensul de mers? În primul rând birocrația. Sunt multe documente prost redactate. Legislația în materie de atribuire a piețelor publice nu este actualizată. Noi drunuri sunt închise după ce abia au fost inaugurate, din cauza defectelor. Bugetele expodeaza, alimentând suspiciuni de corupție la toate nivelurile.
Izbucnirea lui Ștefan Mandachi a trezit cel puțîn indignrea împotriva sistemului. România a înregistrat anul trecut 90 de decese la milionul de locuitori pe șosele, un record în Europa.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News