Patriarhia susține că astfel de panouri stradale nu ar trebui amplasate în spațiul public. Iar unii cetățeni au fost, se pare, de aceeași părere, pentru că astăzi, cele mai multe panouri erau acoperite cu vopsea neagră.
„Numele meu este Maria și sunt bisexuală”. Așa sună un mesaj afișat pe un panou stradal din Capitală. Pe fundal putem vedea o doamna în vârstă, cu părul roz și gura până la urechi. Este vorba despre o campanie la nivel european care intenționează să combată discriminarea bazată pe vârstă, orientare sexuală și identitate de gen.
Patriarhia Română a reacționat însă rapid la acest mod public de a transmite mesaje legate de persoanele vârstnice din comunitatea gay.
„Ofensivă obscenității publice cocoțată sfidător pe panouri stradale îi dezvăluie pe ideologii pan-sexualismului galopant în toată nuditatea lor ideatică. A promova public, adică inclusiv în văzul copiilor cu bunici decenți de mână, personaje grotești care își afirmă țanțoș bi-orientarea sexuală, ca și cum ne-ar comunica ceva esențial pentru binele nostru comun, indică în primul rând nivelul înalt de trivialitate al concepției ideologice ce animă asemenea acțiuni”, transmite Patriarhia, potrivit Știrile PRO TV.
Reprezentanții agenției au transmis că nu doresc să comenteze reacția Patriarhiei Române și nici nu intenționează să vină în contradicție cu Biserica. Proiectul și-a propus să dezvolte o campanie de sensibilizare în șase state membre ale Uniunii Europene, care să contribuie la reducerea inegalităților și a discriminării și să incurajaze raportarea cazurilor de discriminare.
Florin Buhuceanu, membru al asociației Accept, o organizație nonguvernamentală care militează pentru drepturile LGBT, susține că e important că drepturile fiecărui om să fie apărate.
Cu această ocazie, Biserica Ortodoxă Română a deschis din nou subiectul „educație sexuală obligatorie”: „Nu în ultimul rând, ar trebui observat contextul conturat recent și în spațiul românesc inundat perfid de teme suspect de stringente precum „educația sexuală obligatorie” de la vârste cât mai fragede sau misterioasa „ideologie de gen”. Teme care privesc frontal copiii, tinerii și părinții acestei țări, dar care sunt subtilizate abil dezbaterii publice”.
Asociaţia care s-a ocupat de această campanie susține că au existat multe reacții negative. De altfel, panourile au fost vandalizate, iar mesajele nu mai sunt vizibile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News