"Roma, autocare fantomă în afara stațiilor de autobuz: 500 de străini scăpați de sub control", titrează cotidianul Il Messaggero.
„În teorie, ei încarcă și descarcă doar pachetele și valizele, dar se întâmplă, de asemenea, ca persoanele care ajung în Italia și Roma să nu meargă în interiorul stației de autobuz, ci în apropiere”, scrie aceeaşi sursă.
În fața supermarketului românesc din via Tiburtina, un asistent al magazinului, la câteva minute după închiderea de duminică, povestește ce se întâmplă în jurul celei de-a doua gări a Capitalei și în apropierea stației de autobuz „Tibus” care, începând cu weekend-ul viitor, va fi controlat de medicii de la Uscar, care vor efectua tampoane rapide tuturor pasagerilor care sosesc din România.
Ani de zile, sistemul preferat de a ajunge în Italia cu costuri mai mici comparativ cu biletele pentru zborurile aeriene, a fost cel pe patru roți, dar nu există un singur canal. Pentru că, alături de cursele care intră și ies din autogară, există o reţea de vehicule care efectuează același serviciu, dar care se opresc lângă porțile „Tibus” și care, prin urmare, ocolesc verificările decise de Regiunea Lazio în colaborare cu Spallanzani.
„Prioritatea noastră este cea sanitară - comentează directorul de sănătate din Spallanzani, Francesco Vaia, potrivit Il Messaggero - și suntem aproape gata să începem verificările cu tampoane rapide în stațiile de autobuz. Pentru sosirile care se petrec în afara lor? Cei implicați în ordinea publică ar putea găsi modalități de reunire a mijloacelor acestor companii în stația de autobuz, deoarece este clar că nu putem fi prezenţi la fiecare colț al Tiburtinei". Dar despre ce trafic vorbim? În România, având în vedere și procentul foarte mare de lucrători casnici și îngrijitori care vin în Italia pentru a-și găsi un loc de muncă, companiile de transport au crescut în ultimii ani. Există mai mult de 20 și în medie operează cel puțin cinci companii care reușesc să ruleze cincisprezece curse săptămânal. Dacă, prin urmare, la cei 450 de călători obișnuiți, numărați în fiecare săptămână în „Tibus”, la aceștia se adaugă la fel de mulţi pe străzile Tiburtinei, dar și în jurul Anagninei și Grotta Celoni (Casilino) numărul se dublează".
„Există multe companii, toate românești și autorizate în mod regulat pentru transport, care se opresc însă prin via Lorenzo il Magnifico, pe via della Lega Lombarda sau de exemplu în largo Guido Mazzoni”.
În niciuna dintre aceste puncte nu există semne care să vă informeze asupra punctului exact pentru urcare și coborâre. „Dar cei care folosesc aceste vehicule, care sunt, de asemenea, ceva mai ieftine decât companiile care apelează la autogară cunosc foarte bine punctele de întâlnire”.
De asemenea, la Anagnina trebuie să se înființeze un sistem de control puternic în cel puțin trei puncte de ascurcare ensiune și coborâre a pasagerilor care ajung în capitală din Europa de Est.
Monitorizarea epidemiologică trebuie să țină cont de zonele din imensa parcare greu de urmărit pentru autobuze.
Citeşte şi: Italia vrea să protejeze Roma şi Lazio: Românii care sosesc cu autocarele vor fi TESTAŢI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News