Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Italia. Continuă lupta contra companiei Mondo Convenienza. Mobilă de 50 de kilograme cărată de muncitori până la etajul 10 fără platformă. Nereguli grave ies la iveală în continuare
WhatsApp
Ture de lucru de șase zile consecutive și peste 48 de ore pe săptămână şi chiar și 28 de zile fără odihnă. Mobilă cu o greutate mai mare de 50 de kilograme livrată cumpărătorilor chiar și la etajul al zecelea al unui bloc de apartamente fără ajutorul platformelor de ridicare. Nereguli fiscale și de securitate socială în fișele de plată. Această situaţie a fost prezentată de sindicatul Si Cobas, la Parchetul din Milano. Aceştia au descris condițiile de muncă ale hamalilor și montatorilor care se ocupă de serviciile contractate de Mondo Convenienza, lanțul magazinelor de mobilă ieftine, scrie Il Giorno.
Mondo Convenienza, compania acuzată că a exploatat muncitori români

Condițiile deja denunțate prin greve și manifestaţii în fața depozitelor milaneze, înainte de moartea sindicalistului Adil Belakhdim, lovit și ucis de un șofer de camion în fața stâlpului Lidl din zona Novara, au aprins un far pe 'jungla logistică'.

În centrul plângerii se află Serviciul TSL, implicat deja într-o anchetă deschisă din nou de Parchetul Ivrea pe baza unor plângeri similare din partea sindicatelor, pe care compania Veneta Logistic Srl le-a preluat recent în depozitul Gorgonzola, care a resorbit personalul. Condițiile, însă, conform Cobas nu s-au îmbunătățit. Plângerea împotriva TSL și împotriva Mondo Convenienza, trimisă, de asemenea, la Prefectura din Milano și la Poliția Finanțelor, conține o gamă largă de probleme ale unui sector traversat de ani de zile de episoade de exploatare și caporalat. Muncitorii sunt „obligați să facă livrări frenetice pentru a face treaba”.

Aplicarea contractului de muncă „de curățenie” în locul celui de logistică „este benefică din punct de vedere economic atât pentru TSL, cât și pentru client, deoarece poate folosi o forță de muncă cu costuri reduse”, dar nu este singura problemă: „Taxa nu este plătită pentru vechime, calcularea zilelor de concediu nu este afișată, fișele de salariu vizualizate arată o reținere ilicită prin „absențe” și concediile nu sunt plătite, toate orele efectiv lucrate nu sunt plătite și de fapt nu sunt plătite ore suplimentare". 

Imposibil de verificat orele și prezența, printre altele, deoarece ar lipsi pontajul. Sindicalistul Si Cobas, Luca Esestime, care a semnat plângerea, subliniază, prin urmare, „dumpingul economic și competitiv față de alți operatori din sector”. Când Veneta Logistic a preluat de la Gorgonzola - o companie cu sediul la Roma cu un capital social de doar 10 mii de euro - situația conform sindicatului a rămas critică. Solicitările pentru o întâlnire au fost returnate expeditorului și încă o dată sunt raportate „lipsa de securitate, hărțuire și discriminare”. 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
pixel