Expoziţia "Gaining in a State of Debt" va cuprinde următoarele lucrări video ale lui Alex Mirutziu:
Dignity to the Unsaid, 2017. Performance, HD video, 17:42 min.
But as a Document, 2015. Performance to camera, HD video, 12:01 min.
Doing sub Thinking, 2018. Performance, HD video, 10:51 min.
The Gaze is a Prolapse Dressed in Big Business, 2018. Performance, HD video, 14:37 min.
Stays Against Confusion, 2016. Performance, HD video, 14:52 min.
Lucrările vor fi acompaniate de prezentarea performance-ului "Bottoms Know It".
"Proiectul de expoziţie şi performance îşi propune să pună trei performeri (dansatori) locali în situaţii de alienare vizuală prin inversarea privirii clasice cu cea a privirii mediate de oglinzi retrovizoare, prin ricoşeu. Intenţia de la care a plecat artistul priveşte o redistribuire a privirii sau a văzului înspre alte părţi ale corpului. Mai precis, o mutaţie a organului văzului şi implicit moduri de relaţionare şi comunicare atipice. Întrebarea pe care o pune acest proiect este în ce măsură privirea clasică compromite sau nu modurile adiacente de recoltare a informaţiei? În ce măsură directeţea privirii oculare intră în remisie când alte simţuri intră în atenţie? Privirea ca simptom de recoltare a informaţiei traversează era post-modernă, însă capătă forme acute în social şi mediile globalizatoare, tendinţă care va fi urmărită şi prin acest proiect.
La baza concepţiei artistice a performance-ului stau, printre altele, noţiuni precum conceptul de "bine" aşa cum apare el exemplificat în opera lui Iris Murdoch şi continuă cu preceptele lui Leo Bersani despre constructul socio-cultural şi formele de exprimare ale puterii". Alex Mirutziu
În 2004 Alex Mirutziu (n. 1981) a absolvit Universitatea de Artă şi Design Cluj-Napoca şi în 2008 a obţinut diploma de master de la Huddersfield University (UK) în teatru şi performance.
Alex Mirutziu este un artist care, prin performance, instalaţii sau text, e preocupat de maniera în care spaţiul se reorchestrează în urma unei finalităţi. Mirutziu foloseşte de asemenea în practica sa colectivul artistic, incluzând un hiper-obiect - el însuşi la vârsta de 29 de ani - prin care defineşte structura conceptuală a practicii sale, marcată de ironia retrospectivă. Dincolo de activitatea sa artistică, Mirutziu e interesat şi de practicile teoretice, colaborând cu diferiţi artişti, scriitori, muzicieni, designeri sau filosofi străini sau instituţii de prestigiu, precum Royal College of Arts, London, Von Kraal Theatre, Estonia, Konstfack, Stockholm, Bezalel University of Art and Design, Tel Aviv.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News