El a invocat ca motiv al deciziei pandemia de coronavirus, care a dus la scăderea drastică a numărului de pasageri. Pasagerii cunoşteau Terminalul 5 sub denumirea anterioară de Aeroportul Schoenefeld, înainte ca acesta, care data din anii '70, să fie încorporat în marele aeroport învecinat BER, din periferia de sud-est a Berlinului.
Terminalul 1 a fost deschis la 31 octombrie, după o întârziere de nouă ani şi o triplare a planului iniţial de buget care era de două miliarde de euro. Terminalul 5 trebuia iniţial să stea deschis timp de mai mulţi ani, pentru că cererea de pasageri urma să depăşească actuala capacitate a noii infrastructuri, asta până când a venit pandemia.
BER găzduieşte în prezent circa o cincime din numărul anticipat de avioane şi o zecime din pasageri, conform companiei sprijinite de stat care îl gestionează. Directorul aeroportului din Berlin, Luetke Daldrup, urmează să prezinte vineri planul pentru Terminal 5 în faţa Consiliului de Supraveghere. BER are de fapt trei terminale, însă Terminalul 2 va rămâne închis pentru moment din cauza crizei. Nu se ştie când va fi redeschis.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News