Două femei de naționalitate română au fost arestate lângă comuna Etigny, după ce au fost prinse în timp ce furau piese din cupru din instalația de semnalizare a infrastructurii de cale ferată administrată de compania națională SNCF.
Potrivit presei locale, incidentul s-a petrecut sâmbătă, 30 octombrie, în jurul orei 21:40, lângă localitatea Etigny, departamentul Yonne. Piesele din cupru furate de cele două românce aparțineau rețelei administrate de compania publică de transport SNCF și făceau parte din sistemul de semnalizare.
"A fost un furt de componente mici", au precizat agenții SNCF pentru presa din Franța.
Furtul comis de cele două românce a creat probleme serioase de semnalizare pe șinele de cale ferată. Incidentul a afectat mai multe trenuri, provocând întârzieri la sosirea în gară. Întârzierile nu a fost mari, fiind vorba de aproximativ cincisprezece minute pentru fiecare garnitură, însa a fost suficient pentru a da peste cap mersul trenurilor în zona.
Parlamentul European a votat o propunere de rezoluție privind siguranța parcărilor pentru camioane în Uniunea Europeană, inițiată de grupul Renew Europe prin europarlamentarul USR, Vlad Gheorghe.
Potrivit unui comunicat de presă, această inițiativă a pornit de la cazul șoferului român de TIR care a fost ucis în Franța.
Filierele internaționale ale traficului de migranți, un fenomen care ia proporții pe continent, a fost subiectul unei campanii ale Știrilor Pro TV, care s-a numit „Migranți de contrabandă”.
Atacurile repetate asupra șoferilor de camion în parcările UE au culminat tragic cu moartea unui român, în luna mai a acestui an, declanșând o serie de acțiuni la nivel european.
„Era clar că discutăm despre un fenomen și nu despre un incident izolat. După ce șoferii români au depus la Comisie o petiție cu aproape 25000 de semnături, am pus subiectul pe agenda PETI în timp record și pe 15 iulie vocea Adrianei Mureșan, reprezentanta petiționarilor s-a auzit în Parlamentul European”, spune europarlamentarul Vlad Gheorghe.
„Este meritul șoferilor că s-au mobilizat rapid și au înțeles că au această pârghie la dispoziție. Prezența în Comisie a fost esențială - este extrem de important să auzi direct cetățenii, să-ți poată răspunde în timp real la întrebări și să ofere cât mai multe detalii. Așa se explică sprijinul pentru șoferi și implicit pentru propunerea de rezoluție din partea tuturor grupurilor politice - fapt destul de rar. La ședința de azi au fost 31 de voturi pentru și doar 1 împotrivă din 32 de europarlamentari prezenți”, a mai precizat europarlamentarul român.
Propunerea de rezoluție este pasul procedural următor pentru materializarea petiției depuse de Asociația Voluntari în Europa și conține o serie de solicitări adresate Comisiei Europene și statelor membre.
Printre acestea se află și suplimentarea cu 100 de milioane de euro a fondurilor alocate pentru siguranța parcărilor (atât pentru servicii, cât și pentru investiții în parcări).
„Există încă o finanțare din partea Comisiei Europene de 400 de milioane de euro pentru parcări sigure - apelurile de proiecte vor fi lansate în această iarnă”, menționează europarlamentarul USR.
Tot Comisiei Europene i se cere prin rezoluția propusă un sistem informatic de monitorizare în timp real al acestor parcări (în prezent există mai multe variante dezvoltate de entități private).
Statelor membre li se solicită să crească paza în punctele roșii, în parcările cunoscute pentru furturi și atacuri violente asupra șoferilor. Sunt menționate aspecte concrete, precum planuri de patrulare și centre de situații de urgență mai apropiate de parcările de pe autostrăzi.
„Nu în ultimul rând, vrem ca guvernele țărilor cu ajutorul Comisiei Europene să pună la dispoziția șoferilor un pachet de intervenție de urgență multilingv. Una dintre problemele identificate în dialogul cu șoferii este dificultatea în semnalarea urgențelor către autoritățile locale - la o cursă, un șofer traversează multiple state, nu poate cunoaște toate limbile respective, iar majoritatea operatorilor de la serviciile de urgență nu sunt nici ei fluenți într-o altă limbă de circulație europeană”, explică europarlamentarul Vlad Gheorghe, conform sursei citate.
Cel mai probabil, rezoluția va veni în plenul Parlamentului European pentru un vot în următoarea sesiune plenară din noiembrie. Dată fiind susținerea majorității grupurilor parlamentare în Comisia pentru Petiții, este posibil ca rezoluția să beneficieze de o majoritate confortabilă în plenul PE.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News