Vânzările automobilelor sub brandul Dacia au înregistrat o ascensiune semnificativă de 24,2% în primele şase luni din 2023, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, conform unui comunicat Reuters al diviziei low-cost a grupului francez Renault, făcut public marţi.
Această creştere remarcabilă a vânzărilor demonstrează importanţa unei mărci accesibile de automobile în perioadele de incertitudine economică. Cu toate acestea, nu totul este roz, deoarece persistă problemele legate de lanţurile de aprovizionare, care au dus la o reducere de 20.000 de unităţi în producţia modelului Dacia Sandero la uzina din Maroc, conform declaraţiilor unui director de la Dacia.
În intervalul menţionat, au fost vândute în total 345.432 de unităţi sub marca Dacia, comparativ cu 277.885 de unităţi în aceeaşi perioadă a anului anterior. Este important să menţionăm că în perioada similară din 2022, industria auto a fost afectată de pandemia de COVID-19 şi de lipsa de componente. Toate cele patru modele principale Dacia au înregistrat creşteri de vânzări în primul semestru, cu modelul hibrid Jogger în frunte, care a înregistrat o creştere impresionantă de 130%. Acest model a generat aproximativ un sfert din comenzile clienţilor.
De asemenea, vânzările automobilelor electrice Dacia Spring, asamblate în China, au cunoscut o creştere de 38%, în timp ce vânzările modelului Dacia Sandero au înregistrat o creştere de 24%.
Tendinţa generală din ultimii trei ani a fost o creştere rapidă a vânzărilor de automobile electrice şi hibride în Uniunea Europeană, determinată de subvenţiile guvernamentale şi de cererea din partea flotelor de companii în căutarea opţiunilor cu emisii reduse sau chiar zero emisii poluante.
La o întâlnire cu jurnaliştii, directorul de vânzări de la Dacia, Xavier Martinet, a menţionat că majorarea dobânzilor la credite şi fluctuaţiile nefavorabile ale cursurilor de schimb au afectat cererea în multe ţări. Cu toate acestea, marca Dacia continuă să fie o alternativă interesantă pentru clienţii care sunt sensibili la subiectul preţurilor.
Deşi situaţia se îmbunătăţeşte, Xavier Martinet a dezvăluit că problemele din lanţurile de aprovizionare continuă să afecteze producţia, punând în continuare presiune asupra companiei.
"Anul trecut, poate, ne lipseau trei componente şi acum ne lipsesc doar două. Deci, lucrurile se îmbunătăţesc, dar asta înseamnă oare că situaţia este mai bună? Nu ştiu, pentru că în continuare nu putem construi toate automobilele pe care vrem să le construim", a adăugat Martinet.
Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999 şi relansată în 2004 cu modelul Logan.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News