Potrivit sursei citate, evenimentul a avut loc la aproximativ 68 de mile vest de Clearwater, pe coasta Statelor Unite ale Americii, în Golful Mexic, duminică 13 septembrie, în jurul orei 11.00 (local GMT), în timpul furtunii tropicale Sally.
''Vieţile a patru navigatori, ce alcătuiau echipajul velierului Yes Dear, erau în mare pericol după ce nava lor a luat apă, iar US Coast Guard abandonase operaţiunea de salvare, desfăşurată cu un elicopter HH-60 'Jayhawk', din cauza vremii nefavorabile. În acest context, nava portcontainer 'COSCO Malaysia', înregistrată în Hong Kong, de 102.834 TDW, lungime de 334 m şi lăţime 42,8 m şi pescaj, având la bord 8.500 TEU, avându-l la cârmă pe tânărul comandant Bogdan Rusu, respectând codul de onoare al marinarilor a lansat cu succes o acţiune de salvare a acelor confraţi în pericol de moarte, debarcându-i apoi în siguranţă în Portul Tampa Bay'', a relatat, pentru AGERPRES, directorul CERONAV.
Remarcând curajul şi spiritul marinăresc de care a dat dovadă comandantul român, Garda de Coastă a Statelor Unite ale Americii (US Coast Guard) i-a transmis un mesaj de apreciere lui Bogdan Rusu, în vârstă de 38 de ani, pentru curajul şi efortul depus în cadrul operaţiunii, remarcând că: "Salvarea unei vieţi pe mare este o provocare, dar salvarea a patru vieţi într-o furtună tropicală este un lucru extraordinar".
''Tocmai în baza acestor aprecieri şi considerente, am decis ca atât eu, din postura de ambasador al IMO, cât poate şi că Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor, să formulăm propunerea către Organizaţia Maritimă Internaţională, de acordare a premiului anual 'Bravery at Sea', comandantului de navă Bogdan Rusu, cel care şi-a asumat riscul de a înfrunta marea, pentru a-şi salva confraţii', a conchis Ovidiu Cupşa.
Potrivit regulamentului, nominalizările pentru premiul "Bravery at Sea" se fac anual către Secretariatul General al IMO, până în luna aprilie a anului următor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News