Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Efectele dezastruoase ale Brexit și pandemiei în UK: Rafturile, din nou goale după plecarea șoferilor europeni de TIR
WhatsApp
Efectele dezastruoase ale Brexit și pandemiei de coronavirus se combină în Marea Britanie, unde rafturile sunt din ce în ce mai goale în magazine, iar retailerii se plâng că nu se mai pot aproviziona corespunzător pentru a face față cererii.
Efectele dezastruoase ale Brexit și pandemiei în UK: Rafturile, din nou goale după plecarea șoferilor europeni de TIR

Numărul insuficient de șoferi de TIR reprezinta principala cauză a acestei probleme. Se estimează că Regatul ar mai avea nevoie de încă 100.000 de șoferi de TIR pentru a-și acoperi nevoile. Din cauza Brexit, însă, șoferii din Europa nu mai pot veni să lucreze în UK la fel de ușor ca înainte, iar o mare parte dintre cei care deja lucrau în țară au plecat după Brexit și din cauza pandemiei de Covid.

Astfel, marii retaileri din UK avertizează că nu își vor putea menține magazinele aprovizionate în mod corespunzător. 

„Numărul de livrări din timpul unei săptămâni a scăzut de la cinci, șase saau șapte, la patru sau cinci. Cred că vom vedea și alte tipuri de astfel de probleme în săptămânile și lunile viitoare pentru că avem un deficit atât de mare de șoferi și ne va lua mult timp să remediem situația”, spune Bryan Roberts, analist de retail.

 

„Trebuie să-i încurajăm pe șoferi”

 

Soluția guvernului a fost să mărească programul de lucru al șoferilor și să elimine din restricțiile menite să-i țină pe șoferi odihniți și apți de muncă. Astfel, șoferii ar urma să fie mai obosiți și drumurile britanice mai nesigure. 

„Trebuie să-i încurajăm pe șoferii care sunt calificați dar care nu sunt angajați să se întoarcă la profesie. Și aș vrea să se întoarcă și șoferii europeni”, spune Rod McKenzie, de la asociația șoferilor de TIR din UK, care a scris și o scrisoare deschisă guvernului pe această temă, relatează Digi24.

Exportatorii britanici au fost loviți puternic de noile reguli și reglementări de la graniță după intrarea în vigoare oficială a Brexitului de la 1 ianuarie 2021, unii ajungând chiar la concluzia că există costuri mult prea mari pentru comerțul UE-UK.

 

[citeste si]

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
pixel