Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Descoperire surprinzătoare în cazul morții milionarului român Dan Petrescu, în Italia. Cum s-a prăbușit avionul
WhatsApp
Mai multe investigații au fost declanșate în Milano, Italia, Franța și România în legătură cu tragedia din 2021, în urma căreia milionarul român Dan Petrescu și-a pierdut viața alături de soția sa, fiul și alte cinci persoane. Cu toate că ipoteza unei erori umane a fost favorizată încă de la început, abia acum această concluzie se conturează clar, după ce o expertiză arată că avionul nu a avut nicio defecțiune tehnică. Așadar, avionul pilotat de milionarul român s-a prăbușit în urma unei erori de pilotaj.

Pe lângă ancheta inițiată în București, Parisul a deschis și un dosar civil pentru a stabili moștenirea lăsată de miliardarul Dan Petrescu, antreprenorul care și-a găsit sfârșitul împreună cu alte opt persoane, inclusiv doi cetățeni francezi, în urma prăbușirii aeronavei sale în San Donato, pe 7 octombrie 2021. Cu toate acestea, atât autoritățile franceze, cât și cele românești, nu au mai așteptat raportul final oficial privind cauza accidentului. Această expertiză crucială este așteptată de la Agenția Internațională de Securitate în Aviație, care are autoritatea de a stabili cauzele tragediei. Raportul rezultat, împreună cu documentele existente în posesia parchetului din Milano, va fi esențial pentru finalizarea anchetelor, care sunt în așteptare de mai bine de un an. Ulterior, aceste documente vor fi transmise României și Franței.

Conform informațiilor neoficiale provenite din România, prăbușirea avionului ar fi fost cauzată de o eroare umană, indicând că cel mai bogat om din țară ar fi comis niște greșeli fatale, pierzând controlul aeronavei înainte ca aceasta să devină invizibilă pe radar și să se prăbușească, nemaifiind niciun supraviețuitor la bord.

După investigațiile efectuate, nu au fost identificate defecțiuni tehnice la avion. Odată ce eroarea umană va fi confirmată oficial, ancheta din Milano se va încheia cu o cerere de sancțiuni, deoarece persoana responsabilă pentru accident, care a murit, nu mai poate fi trasă la răspundere.

Însă procesul civil va continua cu compensații pentru familiile victimelor și cu o dispută privind moștenirea, despre care se preconizează că va fi lungă și complicată. O avere de trei miliarde de euro este contestată de managerii firmelor lui Petrescu, împreună cu mama sa, în vârstă de 96 de ani, care este singurul moștenitor legitim, dar și de alte persoane care pretind drepturi asupra acesteia.

Cine se afla la bordul avionului în momentul accidentului

 

La bordul avionului se aflau familia lui Dan Petrescu: soția în vârstă de 65 de ani, Regina Dorotea Balzat Petrescu, cetățean francez, și fiul lor în vârstă de 30 de ani, Dan Ștefan, născut la Munchen. Printre ceilalți pasageri se numărau și prieteni apropiați ai familiei: italianul Filippo Nascimbene, soția sa Claire Alexandrescou, cetățean francez, și fiul lor de doi ani, Raphael. De asemenea, la bord se mai afla bunica copilului, Miruna Lozinschi, și un prieten al fiului antreprenorului, canadianul Julien Brossard. Familia italiană și familia franceză așteaptă și ele compensații pentru pierderea suferită.

Avionul decolase din Milano cu destinația Olbia, iar cauza exactă a accidentului urma să fie stabilită prin analiza cutiei negre. Cu toate acestea, s-a descoperit că datele din memoria acestei cutii se opreau cu mult timp înainte de accident. Astfel, a fost necesară o investigație detaliată, care să implice și o super-expertiză din partea Agenției Internaționale de Securitate în Aviație, scrie publicația italiană Il Giorno.

Cum s-a petrecut accidentul

 

Dinamica evenimentelor a devenit clară rapid. La aproximativ trei minute de la decolare, la ora 13:04 din Linate, avionul, un Pilatus PC-12, ar fi trebuit să atingă altitudinea standard de 5.000 de picioare, însă a început să vireze anormal la o înălțime de aproximativ 3.500-4.000 de picioare spre dreapta. Controlorul radar a observat această anomalie și a contactat imediat pilotul.

Petrescu a răspuns, explicând că efectuează un "ocol" și cerând instrucțiuni pentru întoarcerea la aeroport. Cu toate acestea, pilotul nu a raportat problema exactă, astfel că niciun semnal de alarmă nu a fost emis din avion.

Din păcate, era deja prea târziu pentru a corecta cursul aeronavei, iar Petrescu, poate luat de panică, nu a mai avut ocazia să trimită un semnal de alarmă înainte de prăbușirea avionului și încercările nereușite de salvare.

 

----------------------------------------------------------

Dacă doriți să fiți notificați direct pe WhatsApp, atunci când apare o nouă știre de interes EXCLUSIV pentru românii din ITALIA, puteți intra pe grupurile de WhatsApp al cititorilor fideli StiriDiaspora accesând următoarele linkuri: 

-> https://chat.whatsapp.com/DIfmKOQTNNO5InDDSWwifG 

-> https://chat.whatsapp.com/JCB7XM4tEl08V1iMcc9g8N 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
pixel