Celebra casă Fragonard din Grasse va promova costumul tradițional din Bihor – mai exact, cojocul de Binș – în următoarea colecție, care va fi lansată în anul 2021.
Inițiative vne după ce, in 2017, portul popular bihorean a fost în centrul unui scandal, după ce s-a descoperit că una dintre cele mai mari case de modă din lume, Dior, l-a copiat și l-a introdus în colecție drept creație proprie.
„Directoarea de creație și de marketing de la Fragonard a contactat-o pe Andreea Tănăsescu pentru a se întâlni cu artizani locali pe care să-i promoveze, împreună cu zona anul viitor, în 2021, atunci când vor lansa o nouă colecție de parfumuri.
În fiecare an aleg o țară. Anul trecut a fost Grecia În același timp, vor să lanseze o colecție vestimentară produsă în România, care să conțină și elemente specifice făcute de artizani locali care vor fi plătite și recunoscute international. Pot să fie și numai elemente tradiționale care să fie inserate în colecții vestimentare moderne. Ei au 20 de magazine în care vor distribui și vinde produsele. Afacerea lor este o afacere de familie și pe lângă parfumuri promovează cultura și identitatea altor țări”, explică Lucia Pantea, reprezentant al Consiliului Județean Bihor.
„Ne dorim să facem cunoscut la nivel internațional toate creațiile minunate ce ies din mâinile acestor meșteri artizani. Sunt fascinată de patrimoniul cultural și material al județului Bihor și am decis să dezvoltăm o colecție în colaborare cu artizanii și cu fabricile de confecții din România. Ne dorim ca lansarea să aibă loc anul viitor alături de o revistă de promovare ce va include de capitole despre România care va fi distribuită la nivel internațional”, a declarat directoarea de creație, Charlotte Urbain pentru news bihor.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News