Există încă multe semne de întrebare despre accidentul fatal de pe E4, Markaryd, din data de 3 octombrie, atunci când mașina în care călătoreau Lars Vilks și doi angajați ai poliției s-a întors brusc și s-a izbit de gardul de sârmă. În același timp, un camion condus de un șofer român, în vârstă de 45 de ani, a venit de pe drumul opus, iar coliziunea a fost foarte violentă. Ambele vehicule au luat foc și au durat ore întregi pentru ca pompierii să stingă flăcările.
Lars Vilks și cei doi bodyguarzi ai săi au murit imediat, în timp ce șoferul român a fost dus în stare gravă de elicopterul ambulanței la spital, unde a fost la terapie intensivă.
Poliția a reușit, ieri, să-l audieze pentru prima dată pe șoferul român, în legătură cu tragicul eveniment.
Potrivit informațiilor, românul conducea camionul din Danemarca în Suedia. Camionul a fost încărcat cu material izolant pentru șantierele de construcții, material care poate începe să ardă la temperaturi ridicate.
După accident, camionul a fost recuperat și parcat la câțiva kilometri de Markaryd, unde reporterul dn.se Mikael Holmström l-a fotografiat ieri. Imaginile prezintă o ruptură a remorcii care este încărcată cu materialul de izolare și partea de tracțiune din față, care este înfășurată în plastic albastru, complet distrusă.
Reprezentanții companiei la care era angajat șoferul român susțin că nu au mai văzut așa ceva vreodată.
„Poliția încă așteaptă să poată continua să-l interogheze pe șoferul român. Este un eveniment grav și dificil. Singurul lucru care a rămas din bara de remorcare a camionului a fost un nod negru. Nu am mai văzut așa ceva în toată viața mea. Când poliția va termina ancheta, presupun că TIR-ul va fi casat, nu mai rămâne nimic din el”, spun reprezentanții companiei.
Două investigații paralele ale poliției sunt în desfășurare pentru a clarifica cauza accidentului. Una se aplică cauzelor grave ale morții și este condusă de Investigații Speciale, care este un departament independent din cadrul Autorității de Poliție și care investighează suspiciuni îndreptate către angajații poliției. A doua anchetă se referă la crimă și este condusă de Departamentul Național de Operațiuni al Autorității de Poliție. Poliția a declarat anterior că principalul indiciu este că incidentul a fost un accident, dar că vrea să investigheze și să excludă influențele externe, cum ar fi sabotajul.
Amenințat că l-a caricaturizat pe Mahomed într-un desen în 2007, Lars Vilks trăia sub protecția poliției din 2010. După atacul asupra lui Charlie Hebdo din 7 ianuarie 2015, a trebuit să-și părăsească casa. Cinci săptămâni mai târziu, pe 14 februarie, el a fost ținta unui atac la Copenhaga. A scăpat nevătămat, dar un regizor danez a fost ucis.
Duminică, 3 octombrie, Lars Vilks a murit la vârsta de 75 de ani, împreună cu doi dintre bodyguarzi, într-un accident rutier.
Ipoteza preferată este cea a exploziei unei anvelope. Șoferul ar fi pierdut controlul vehiculului. Cu toate acestea, ziarele au dezvăluit că mașina - un Range Rover blindat, capabil să reziste grenadei și chiar atacurilor cu bombe - tocmai trecuse controlul tehnic. Martorii au spus că vehiculul circula cu 160 de kilometri pe oră.
În așteptarea concluziilor anchetei, moartea lui Lars Vilks a fost sărbătorită în cercurile islamiste din străinătate, dar și de unii musulmani din Suedia.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News