Municipalitatea va interzice camioanele mai lungi de zece metri de Spoorweglei (Nijlen). Consiliul de administrație dorește să evite incidentele în care camioanele se blochează pe șine, așa cum a fost cazul în 2009 când, pe calea ferată de la Kerkstraat din Nijlen, un tren a intrat într-un camion.
Un șofer român încercase să se întoarcă în direcția Spoorweglei prin Kerkstraat, dar camionul său a rămas blocat pe șinele de cale ferată. Chiar atunci trecerea la nivel s-a închis și camionul nu a mai putut ieși la timp de pe tronsonul feroviar. Trenul a lovit din plin în spatele remorcii și a târât colosul cu el. O mare parte din infrastructura feroviară a fost distrusă atunci.
„Din câte știu, nu au existat incidente grave după 2009. Dar dacă se va întâmpla un incident, va fi foarte grav. Pericolul nu a fost eliminat. Mai degrabă nu ve să ne asumăm acest risc, nu mai vrem să experimentăm așa ceva. De aici și această decizie”, spune consilierul pentru mobilitate Bert Celis (Groen), citat de nieuwsblad.be.
Incidentul datează de acum unsprezece ani. De ce luăm măsuri chiar acum? În primăvară am introdus o restricție de tonaj în Hoekstraat, apoi, am propus să de facă același lucru și în Spoorweglei”, spune Celis. „O interdicție pentru vehiculele cu greutatea mai mare de 3,5 tone s-a dovedit a nu fi o soluție ideală. Deoarece acest lucru ar însemna că unii furnizori de colete nu ar mai fi bineveniți, deși nu au probleme de virare cu camioanele lor mai scurte“, adaugă Celis.
Am primit propuneri din sectorul transporturilor și sfaturile unui birou de inginerie și am optat, așadar, pentru introducerea unei restricții de lungime de zece metri în loc de o restricție de tonaj. Problema apare doar pentru camioanele mai lungi. Este primul municipiu unde abordăm așa”, spune Celis. Măsura a fost aprobată marți seară și va fi pusă în aplicare la sfârșitul anului 2020.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News