Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Alertă OMS după zeci de decese suspecte: siropuri de tuse, potenţial periculoase
WhatsApp
Măsuri de protecţie împotriva importului de medicamente, care nu corespund standardelor şi crearea unui laborator de control, după moartea misterioasă a zeci de copii, au fost ordonate, vineri, de p reşedintele Gambiei, Adama Barrow,   informează AFP.
Alertă OMS după zeci de decese suspecte, siropuri de tuse, potenţial periculoase. Sursa - Pexels

Barrow a reamintit că 66 de copii au murit în ultimele trei luni din cauza insuficienţei renale acute şi că siropurile ar putea fi cauza acestor decese.

La 23 septembrie, autorităţile din Gambia au ordonat retragerea de la vânzare a siropurilor cu paracetamol sau prometazină. Miercuri, Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) a emis o alertă şi a recomandat retragerea a patru siropuri pentru tuse şi răceală produse de laboratorul indian Maiden Pharmaceuticals, care "ar putea fi legate" de decesele înregistrate în Gambia.

Într-o declaraţie dată publicităţii vineri seara, preşedintele gambian a precizat că, în ciuda protestelor din ţară şi din afara ei, cele 66 de decese nu sunt cu mult diferite de statisticile din anii precedenţi în aceeaşi perioadă. De asemenea, acesta şi-a exprimat încrederea în ministrul Sănătăţii şi în serviciile de sănătate, relatează Agerpres.

El a dat instrucţiuni ca investigaţiile privind sursa siropurilor falsificate să fie finalizate şi să fie instituite măsuri de protecţie pentru a opri importul de medicamente neconforme. De asemenea, a solicitat crearea unui laborator de control al calităţii medicamentelor, precum şi o actualizare a textelor existente privind produsele farmaceutice. "Vă asigur că guvernul va face tot posibilul pentru a elucida aceste evenimente", a spus el, făcând totodată apel la concetăţenii săi să fie vigilenţi.

Toţi cei 66 de copii care au murit din 19 iulie, cu excepţia unuia, aveau mai puţin de doi ani, potrivit doctorului Abubacarr Jagne, care conduce ancheta. Analizele de laborator ale mostrelor din fiecare dintre cele patru produse suspectate au confirmat contaminarea cu dietilenglicol şi etilenglicol în cantităţi inacceptabile, a comunicat OMS, potrivit căreia dietilenglicolul şi etilenglicolul sunt toxice şi pot fi fatale. Organizaţia afirmă că cele patru medicamente au fost identificate în Gambia, dar este posibil ca acestea să fi fost distribuite prin intermediul pieţelor neoficiale şi în alte părţi din Africa.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
DC Media Group Audience
Top cele mai citite știri
Internațional Vezi toate articolele
Iti place noua modalitate de votare pe stiridiaspora.ro?
Crossuri parteneri
DCNews.ro
10 dec 2023, 18:16
DCBusiness.ro
10 dec 2023, 17:44
RadioDCNews.ro
07 dec 2023, 20:03
DefenseRomania.ro
01 dec 2023, 12:52
ParintiSiPitici.ro
10 dec 2023, 12:58
ParintiSiPitici.ro
10 dec 2023, 12:58
Astrosens.ro
01 dec 2023, 12:55
DCNews.ro
10 dec 2023, 18:16
DefenseRomania.ro
01 dec 2023, 12:52
DCMedical.ro
10 dec 2023, 10:46
RadioDCNews.ro
07 dec 2023, 20:03
Astrosens.ro
01 dec 2023, 12:55
DCMedical.ro
10 dec 2023, 10:46
Spectacola.ro
08 dec 2023, 14:00
DCBusiness.ro
10 dec 2023, 17:44
Spectacola.ro
08 dec 2023, 14:00