Zborul FR7337 era inițial programat să plece la ora 22:00, însă pasagerii au fost informați că ora de plecare a fost amânată pentru 22:45. Crezând că au mai mult timp la dispoziție, mulți dintre călători s-au îndreptat fără grabă către controlul pașapoartelor.
Cu toate acestea, în jurul orei 21:20, panoul de zbor a fost actualizat din nou, indicând că plecarea va avea loc conform programului inițial, la ora 22:00. Această modificare de ultim moment a generat confuzie și panică în rândul pasagerilor, care au început să se grăbească către poarta de îmbarcare.
Ross Lennon, unul dintre călători, a povestit pentru Dublin Live cum a trăit momentele de tensiune. El și prietena sa au ajuns la aeroport cu trei ore înainte de plecare, însă au fost blocați la controlul pașapoartelor din cauza cozii imense formate brusc, după ce alte două zboruri au fost chemate în același timp.
„Atmosfera a devenit ostilă, cu oameni care se împingeau și strigau”, a spus Ross, conform Mirror. Deși au reușit să treacă de controlul de frontieră la ora 21:40, poarta s-a închis înainte ca ei să ajungă acolo.
Mairead, o altă pasageră care călătorea cu familia, a povestit pentru Belfast Live că a ajuns la aeroport la ora 19:00, presupunând că zborul este întârziat. După ce a aflat de schimbarea bruscă a orei de plecare, s-a grăbit spre poarta de îmbarcare, dar s-a confruntat cu aceleași probleme la controlul pașapoartelor.
„Nu am știut că va trebui să trecem prin controlul pașapoartelor și coada era incredibil de mare”, a spus ea. Când a ajuns la poartă, aceasta era deja închisă, lăsând-o pe ea și pe alți 62 de pasageri fără opțiuni imediate de zbor.
Pasagerii au fost redirecționați către biroul Ryanair pentru reprogramarea zborurilor, dar majoritatea curselor erau deja complet rezervate. Mulți au fost nevoiți să rămână câteva zile în Lisabona, suportând costuri suplimentare pentru cazare și transport.
Un purtător de cuvânt al Ryanair a explicat că întârzierea a fost cauzată de lipsa de personal la controlul pașapoartelor. Din cauza acestei situații, un număr mare de pasageri nu a reușit să ajungă la timp la poartă.
„Poarta de îmbarcare a rămas deschisă 22 de minute în plus, dar mulți pasageri nu s-au prezentat la timp”, a declarat reprezentantul companiei.
Ryanair a oferit celor afectați posibilitatea de a plăti o taxă de 100 de euro pentru reprogramarea zborului, însă acest lucru a provocat nemulțumiri în rândul călătorilor, care au criticat atât organizarea aeroportului, cât și modul în care compania aeriană a gestionat situația. Pasagerii au subliniat că nu era fizic posibil să ajungă la timp la poartă din cauza cozilor imense de la controlul pașapoartelor, considerând situația frustrantă și haotică.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News