Ultimul caz la Ryanair cu prea mulți pasageria avut loc ieri, 11 iulie, pe zborul Malta-Treviso de la ora 15:55.
"Eram pregătiți să plecăm, se pare că ne-am îmbarcat cu toții, dar brusc a venit anunțul pilotului: Acest zbor poate transporta maximum 189 de persoane și în acest moment suntem 190, avem nevoie de niște voluntari care să rămână în Malta'", a povestit Giulio Pasini, un tânăr de 30 de ani din Treviso care se întorcea din vacanța sa malteză. Voluntarii urmau să plece a doua zi cu avionul de la ora 15:00 și să primească o compensație nespecificată.
După mai multe proteste, polemici și diverse scuze, doi pasageri chinezi au coborât liniștiți. În final, avionul a decolat cu aproape două ore întârziere.
Carta drepturilor pasagerilor Ryanair stipulează: "Compania, ca practică, nu recurge la overbooking. Cu toate acestea, în cazul puțin probabil în care nu există un loc disponibil pentru un pasager cu o rezervare confirmată, înainte de a refuza îmbarcarea pasagerilor care nu doresc, Ryanair apelează la voluntari dispuși să renunțe la locurile lor în schimbul unei compensații care urmează să fie convenită între voluntar și companie. În cazul în care numărul de voluntari este insuficient și Ryanair refuză îmbarcarea pasagerilor care nu sunt de acord, aceștia beneficiază de drepturile prevăzute de regulamentul european.”
În realitate, ipoteza improbabilă a overbooking-ului pare să fie mai frecventă decât se afirmă. Totuși, atâta timp cât se găsește un singur voluntar, problema poate fi rezolvată relativ ușor, deoarece întotdeauna se poate găsi pe cineva dispus să își ia o zi liberă în plus.
Problemele devin mai complicate dacă overbooking-ul este mai substanțial, așa cum s-a întâmplat acum câteva luni, tot pe ruta Treviso-Malta. "Eram trei în plus și ne-au anunțat chiar înainte să plecăm", a povestit Francesco Zanon, de 29 de ani, din Vallà.
"A fost o adevărată luptă pentru a afla cine trebuia să coboare, dar în cele din urmă au găsit voluntarii. Am plecat cu o oră întârziere.", mai psune el.
Un alt caz similar a fost povestit de Irene De Marco din Veneția: "Au blocat cinci sau șase dintre noi la îmbarcare, iar eu eram printre ei. Apoi au găsit câțiva voluntari, au oprit o fată pentru că avea cartea de identitate îndoită, iar o altă persoană nu s-a prezentat. În cele din urmă am reușit totuși să plec, dar ce luptă!"
Aceste incidente subliniază nevoia de o mai bună gestionare a rezervărilor de către Ryanair pentru a evita disconfortul și întârzierile neplăcute pentru pasagerii săi.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News