Șoferul român a fost aspru sancționat, iar polițiștii au difuzat un videoclip care arată cum funcționează dispozitivul de manipulare.
Inspectorii de la Sevilla, care efectuează controale în zona industrială El Pino, au descoperit că tahograful camionului unui român, de 35 de ani, nu funcționa corespunzător. Șoferul autovehiculului a fost foarte supărat în timpul controlului și nu a dorit să răspundă la întrebările cu privire la o eventuală manipulare.
"A folosit telecomanda pentru a porni și opri tahograful digital. Scopul românului a fost să înșele tahograful prin prelungirea timpului de conducere. Totuși, această acțiune pune în pericol siguranța circulației și, de asemenea, înrăutățește condițiile de muncă ale angajaților”, a explicat polițiștii.
Românul a ținut în buzunar telecomanda, pe care o folosea pentru a manipula tahograful, putând astfel să se deplaseze și după depășirea timpului legal de conducere, scrie trans.info/hu.
Manipularea a afectat generarea pulsului tahografului și semnalul de confirmare. Prin influențarea generării de impulsuri în funcție de viteza vehiculului, sistemul a împiedicat tahograful să detecteze erori și a permis falsificarea înregistrărilor și prelungirea perioadelor de conducere mai lungi.
Camionul a fost oprit și apoi dus la un centru special de control al transporturilor pentru a verifica dacă nu este manipulat. Inspectorii i-au adus la cunoştinţă șoferului român drepturile sale, care este cercetat pentru săvârşirea infracţiunii de fals în înscrisuri.
Pe lângă răspunderea penală, acest tip de manipulare este considerată o încălcare a Regulamentului de transport terestru și i-a adus șoferului român o amendă de 4.000 de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News