Un asteroid uriaș va lovi atmosfera terestră săptămâna aceasta
Un asteroid care se îndreaptă spre atmosfera Pământului a fost descoperit recent de NASA.
Oamenii de știință anunță că un asteroid gigantic va trece pe lângă Pământ / Foto: Pixabay

Asteroidul 2023 BU a fost reperat sâmbătă (21 ianuarie) de către Centrul pentru Studiul Obiectelor din Apropierea Pământului (CNEOS) al NASA și este programat să treacă pe lângă noi vineri dimineață (27 ianuarie), în jurul orei 12.30.

Asteroidul 2023 BU este a patra cea mai apropiată rocă care se va apropia de planeta noastră

Roca va trece la aproximativ 3.500 de kilometri deasupra suprafeței Pământului, ceea ce o va face să fie a patra cea mai apropiată dintre rocile spațiale trecute și viitoare care se vor apropia de planeta noastră.

Aceasta este atât de aproape de Pământ, încât este puțin sub o distanță medie de trei procente între Pământ și Lună.

Chiar dacă acest asteroid ar avea o traiectorie spre planeta Pământ, nu ar fi prea multe motive de îngrijorare, deoarece, potrivit CNEOS, acest mic asteroid măsoară între 3,8 metri și 8,4 metri

Potrivit experților spațiali de la NASA, orice asteroid mai mic de aproximativ 25m ar avea mai multe șanse să ardă în atmosfera Pământului decât să atingă solul.

Asteroidul 2023 BU poatea fi văzut pe cer

Deoarece se așteaptă ca asteroidul să treacă pe lângă atmosfera Pământului, pasionații de astronomie vor putea observa Asteroidul 2023 BU trecând pe lângă cerul nostru, datorită proiectului Virtual Telescope Project.

VTP este un set de telescoape robotizate cu sediul în Ceccano, Italia, care sunt accesibile online, configurate pentru ca tu să ai propria experiență astronomică din confortul casei tale.

Transmisiunea în direct a asteroidului de la VTP va începe joi, 26 ianuarie, la ora 19.15.

Un laser finanțat de NASA a fost dezvoltat să detecteze viața extraterestră

Cu o greutate de 17 lire sterline, se spune că dispozitivul portabil actualizat este suficient de mic și de ușor pentru ca astronauții să îl poată transporta cu ei în misiunile spațiale.

Dispozitivul a fost creat de o echipă condusă de Universitatea din Maryland. Noul laser de vânătoare de extratereștri permite oamenilor de știință să aibă acces la compuși mai mari, cu proprietăți mai complexe în legătură cu biologia.

Oamenii de știință spun că laserul este mult mai potrivit pentru călătoria în spațiu decât prototipul anterior, mult mai mare, și ar putea fi gata să fie lansat în spațiu în "următorii câțiva ani", conform Ladbible.

Internațional Vezi toate articolele