Supermarketurile caută strategii pentru a controla comportamentul de cumpărare al oamenilor. Aldi, de exemplu, a făcut apel la clienții săi cu note pe raftul pentru ulei de gătit să cumpere ulei doar dacă au nevoie, nu doar pentru că toată lumea o face.
Dinamica dintre lipsurile reale și cămările private pline cu hârtie igienică, făină și ulei nu poate fi aparent adusă sub control nici de lanțurile de supermarketuri, nici de autorități, potrivit Ziarulromânesc.de.
În acest cadru se înscrie o încercare a lanțului de supermarketuri Lidl din Norderstedt din Schleswig-Holstein de a distribui cât mai uniform clienților săi uleiul de floarea-soarelui disponibil. Pentru ca fiecare familie să cumpere cu adevărat doar două sticle de ulei, Lidl a introdus o limită de vârstă: uleiul de floarea soarelui era vândut doar adulților.
Măsura a stârnit indignare pe rețelele de socializare, iar lanțul de supermarketuri a anulat atunci măsura. Întrebat de Morgenpost , grupul a făcut cunoscut: neînțelegerea a fost rezolvată imediat. „Solicităm clienților noștri înțelegerea lor și dorim să ne cerem scuze pentru orice inconvenient.”
Citește și...
Vestea că în Germania litrul de ulei a ajuns la 6 euro a stârnit îngrijorare și în România. Un român din Germania susține că se găsește ulei și la 2 euro pe litru, doar că acesta este în cantități limitate, uleiul scump fiind însă la vânzare "la liber" în toate supermarketurile.
O fotografie devenită virală, arăta că în Germania, litrul de ulei a ajuns la 6 euro litrul, pe fondul crizei generate de conflictul din Ucraina. Am întrebat mai mulți români din Germania despre prețul pe care îl plătesc în acest moment pentru ulei.
Din câte se pare, litrul de ulei a ajuns să coste, în medie, aproximativ 5 euro. Unele magazine românești comercializează ulei provenit din țara noastră, cu un euro mai ieftin. Citește întreaga știre AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News