Cottesmore School, o școală pregătitoare cu internat din West Sussex, a creat și implementat "Abigail Bailey" - un robot special conceput pentru a lucra alături de directorul școlii, Tom Rogerson. Deși această mișcare ridică întrebări cu privire la viitorul joburilor din domeniul învățământului, robotul va fi doar un bonus în școli.
Potrivit lui Rogerson, robotul este disponibil pentru a oferi sfaturi și asistență cu privire la o serie de aspecte, inclusiv sprijinirea personalului școlii, elaborarea politicilor școlare și chiar ajutarea elevilor care suferă de ADHD. Cu toate acestea, el subliniază că introducerea inteligenței artificiale nu are ca scop înlocuirea profesorilor sau directorilor, ci creșterea capacităților acestora și asigurarea unei educații de cea mai înaltă calitate pentru elevi.
Această inițiativă este un exemplu semnificativ al impactului tot mai mare pe care tehnologia și inteligența artificială îl au asupra educației. Robotul Abigail funcționează într-un mod asemănător cu serviciul popular de inteligență artificială ChatGPT, fiind capabil să răspundă la întrebări și să producă conținut pe baza indicațiilor primite. A fost proiectat să aibă o cunoaștere extinsă în domeniul învățării automate și să poată analiza cantități mari de date.
Tom Rogerson, directorul uman al școlii Cottesmore, consideră că inteligența artificială îi poate fi de ajutor în gestionarea responsabilităților de conducere și luarea deciziilor. El a subliniat că funcția de lider în domeniul educației poate fi uneori solitară, iar prezența unui robot cu expertiză în domeniul învățării automate asigură o abordare mai echilibrată a problemelor școlare.
"A fi un lider de școală, un director, este o muncă foarte singuratică. Bineînțeles că avem grupuri de directori de școli... dar faptul de a avea pe cineva sau ceva la îndemână care să te ajute în acest loc singuratic este foarte liniștitor.", declară directorul.
Cu toate că acest proiect poate părea desprins dintr-un episod al celebrului serial "Black Mirror" al lui Charlie Brooker, el reprezintă o adaptare la schimbările aduse de tehnologie în diverse domenii. Școala Cottesmore are în prezent mai mulți membri ai personalului (umani) decât oricând și se concentrează pe menținerea valorilor fundamentale ale educației tradiționale în timp ce adoptă tehnologia pentru a crește eficiența și calitatea procesului de învățare.
Pe viitor, Tom Rogerson speră că și școlile de stat vor putea beneficia de abordarea lor inovatoare, oferind acces publicului la robotul Abigail și la expertiza sa în domeniul învățării automate. Acest pas în direcția tehnologiei în educație deschide perspective interesante pentru viitorul învățământului și plasează întrebări importante cu privire la evoluția joburilor din domeniul educației în era digitală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News