Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Studiu: Zborul cu avionul nu este atât de riscant. Rafila: „Deplasarea la grupul sanitar să se facă cu mască”
WhatsApp
În anumite condiţii zborul cu avionul nu este atât de riscant cum se considera la începutul pandemiei arată un studiu făcut de Massachusetts Institute of Technology prestigioasa universitate din Statele Unite.
Foto ILUSTRATIV

Şi în orice caz nu ar fi mai periculos decât vizita la supermarket sau un drum cu transportul în comun dacă în avion sunt lăsate libere rândurile din mijloc. Astfel, riscul de infectare în avion poate fi de unu la 7.700 de persoane.

Potrivit studiului realizat de profesorul Arnold Barnett de la MIT, riscul de infectare într-un zbor cu avionul poate fi similar cu pericolul cumpărăturilor făcute într-un supermarket, însă numai dacă toţi pasagerii respectă regulile de prevenţie.

Astfel că dacă toată lumea poartă mască, - rândul din mijloc al avionul rămâne neocupat şi se păstrează distanţa între pasageri, atunci o persoană din 7.700 s-ar putea infecta. În cazul în care avionul are toate locurile ocupate, atunci riscul de infectare creşte, în medie la un caz din 4.300.

 

Specialiştii români, sceptici

 

Specialiştii români sunt însă ceva mai sceptici.

Valeriu Gheorghiţă, infecţionist la Spitalul Militar: „Riscul este teoretic mai mare într-un avion de linie având în vedere că spaţiul este mult mai mic raportat la numărul de pasageri comparativ cu un supermarket. Dacă persoana potenţial infectată poartă mască de protecţie şi ceilalţi pasageri, la rândul lor, poartă mască de protecţie, cred că gradul de eliminare a acelor particule virale în aer şi ulterior aerosolizarea şi vehicularea la distanţă este semnificativ scăzută”, scrie ȘtirilePROTV.ro.

Alexandru Rafila, reprezentantul României la OMS: ”Important este ca deplasarea la grupul sanitar să se facă cu mască şi la sfârşitul utilizării grupului sanitar să existe o igienă corespunzătoare a mâinilor şi o igienizare a chiuvetei, de exemplu. Transmiterea bolilor prin intermediul sistemului de aer condiţionat este posibilă, dar marginală din punct de vedere al importanţei pentru sănătatea publică”.

Acelaşi studiu american mai arată ca dacă există o probabilitate de deces din cauza îmbolnăvirii cu COVID-19 de 1%, atunci rata de mortalitate prin infecţia cu noul coronavirus este de 1 la 430.000 de pasageri, dacă avionul este complet ocupat şi de o persoană la 770.000 dacă rândurile din mijloc rămân libere.

Pe de altă parte, dacă, în timpul unui zbor, două persoane infectează o a treia, atunci rata de mortalitate poate fi de o persoană la 390.000, dacă pe fiecare scaun sta câte un pasager, şi de unu la 550.000, dacă se păstrează distanţa.

Andreea Moldovan, director medical la Spitalul de Boli Infecţioase din Braşov: ”Aş recomanda ca persoanele în vârstă, persoanele cu comorbiditati, femeiele însărcinate cu sarcină de vârsta mică, persoanele care au alţi factori de risc să evite să zboare cu avionul pentru că este automat un risc suplimentar pe care şi-l asumă. Trebuie să ţinem cont că un zbor durează în medie una sau două ore, cel puţin, astfel încât expunerea este mult mai prelungită”.

Pe Aeroportul Internaţional Henri Coandă sunt până la 80 de curse zilnic, iar numărul pasagerilor care au tranzitat aeroportul a fost de 320.000, în luna iulie. Comparativ cu perioada similară a anului trecut, când s-au efectuat şi 250 de curse zilnic, iar numărul pasagerilor depăşea un milion şi jumătate.

 

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Social Vezi toate articolele
pixel