Uniunea Căilor Ferate și Transporturilor (EVG) a avertizat cu privire la consecințele grave ale crizei bugetare pentru căile ferate. Fără miliardele planificate de investiții în infrastructura feroviară, „renovarea generală este în pericol”, a declarat președintele EVG Martin Burkert pentru Frankfurter Allgemeine Zeitung, luni, 27 noiembrie. „Există o amenințare de colaps al politicii de transport și climă”, mai spune Martin Burkert.
Criza bugetară pune în pericol renovarea completă a căii ferate din Germania, iar Ministerul Federal de Finanțe blochează miliarde de euro.
Curtea Constituțională Federală (BVG) a declarat recent ca transferul fondurilor neutilizate către Fondul pentru Climat și Transformare (KTF) este ilegal. Aceasta înseamnă că 60 de miliarde de euro nu vor mai putea fi folosite pentru diferite proiecte.
Renovarea căii ferate este, de asemenea, afectată. Patru miliarde de euro au fost alocate pentru infrastructura feroviară doar pentru anul următor, iar până în 2027 vor fi în total 12,5 miliarde de euro. Aceste 12,5 miliarde de euro sunt doar o parte din pachetul de finanțare de 40 de miliarde de euro pentru calea ferată până în 2027. Încă 12,5 miliarde de euro ar trebui să vină dintr-o majorare de capital, care este blocată de Ministerul Federal de Finanțe.
„Renovarea rețelei feroviare este o necesitate. Este vorba despre stabilirea priorităților potrivite în această situație bugetară dificilă. Nu poate exista tranziție de transport fără o rețea feroviară modernă. Asta nu ne putem permite”, a avertizat directorul general al asociației Allianz pro Schiene, Dirk Flege, citat de hna.de.
O a treia parte din pachetul de 40 de miliarde de euro, adică unsprezece miliarde de euro, ar trebui să provină de la bugetul federal. Dar acești bani sunt blocați în prezent din cauza crizei bugetare. Contribuția proprie a căii ferate la acest pachet se ridică la trei miliarde de euro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News