Mai bine de jumătate din curse nu vor putea fi realizate. Eurowings operează în medie 500 de zboruri pe zi, transportând între 50 de mii şi 70 de mii de pasageri spre destinaţii din Germania şi Europa.
Aproximativ 30.000 de pasageri vor fi probabil afectați joi de greva de o zi a piloților de la Eurowings, a anunțat compania aeriană de buget a Lufthansa (LHAG.DE), care a adăugat că face tot posibilul pentru a minimiza consecințele grevei.
Compania aeriană a declarat miercuri că se așteaptă să poată opera aproximativ jumătate din programul său obișnuit de puțin peste 500 de zboruri.
Situaţia variază mult în funcţie de aeroport, a precizat compania. Aeroporturi precum Mallorca, Stockholm sau Praga, care sunt frecvent deservite de Eurowings Europe, sunt mai puţin afectate de anulări de zboruri.
Probleme au, pe de altă parte, aeroporturile germane. Numai la Dusseldorf, cel mai important centru al Eurowings, este posibil ca 118 zboruri să fie anulate, potrivit aeroportului, în timp ce alte 60 de zboruri ar urma să aibă totuşi loc. Pe aeroportul Köln-Bonn 60 din cele 90 de zboruri planificate au fost anulate.
Sindicatul a acuzat conducerea Eurowings că nu s-a implicat cu ei în negocieri. Cele două părți s-au întâlnit pentru discuții în cel puțin zece ocazii diferite, dar până acum nu s-a înregistrat niciun progres. Două dintre aceste runde de discuții au avut loc după ce piloții Eurowings au autorizat o grevă, dar simpla amenințare cu o grevă nu a contribuit prea mult la negocieri.
Sindicatul argumentează că doreşte îmbunătăţirea condiţiilor de muncă pentru angajaţi. O cerinţă centrală este reducerea timpului maxim de zbor şi creşterea perioadelor de odihnă. Eurowings a criticat greva ca fiind disproporţionată şi iresponsabilă. Directorul de personal al companiei, Kai Duve, a calificat cererile drept excesive, în vremuri în care milioane de oameni se tem de o iarnă friguroasă şi de următoarea factură la încălzire, potrivit RRA.
"Suntem deschiși la discuții privind modul în care putem obține un program de lucru rezonabil pe termen lung pentru angajații de la Eurowings", a comentat Marcel Gröls, președintele comisiei tarifare a sindicatului.
"Până acum, însă, nu a fost posibil să se ajungă la un acord cu angajatorul asupra unei căi comune. Nu este suficient să te așezi la masa negocierilor - trebuie să ai și voința de a rezolva și să nu prezinți contrarevendicări drept ofertă", s-a plâns Gröls.
Sindicatul VC acuză Eurowings că împinge în mod regulat piloții să lucreze până la numărul maxim absolut de ore permis de legislația europeană. Aceste legi, cunoscute sub numele de "limitări ale timpului de zbor", sunt concepute pentru a reduce riscul de oboseală, dar mulți piloți critică foarte mult modul în care unele companii aeriene consideră limitele FTL ca fiind o țintă de atins.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News