Așa că ministrul Digitalizării a lansat o dezbatere publică, prin care încearcă să adune mai multe informații și să găsească soluții.
Platformele folosite de mai mult de 10 % din populația Uniunii Europene ar putea fi obligate să le permită utilizatorilor să conteste asemenea decizii.
Scriitorul și activistul Valeriu Nicolae s-a trezit că în ultima perioadă Facebook i-a șters trei texte după ce sistemul platformei de socializare le-a considerat ofensatoare.
„Eu am făcut o plângere la Facebook, am explicat destul de în amănunt în engleză și ultima suspendare mi-au anulat-o. Foarte greoi, da. Și formularul ăla e foarte greoi, primești un cod, codul ăla îl trimiți undeva, îți trimit din nou un formular”, a precizat Valeriu Nicolae, la Știrile PRO TV.
De altfel, reprezentanții Ministerului Digitalizării spun că primesc tot mai multe sesizări de la români nemulțumiți de faptul că Facebook le-a eliminat nejustificat postări și chiar și conturi.
Cum este și cazul unui bărbat care susține că platforma i-a șters o pagină cu 55.000 de urmăritori, pe care posta poze cu animale, pe motiv că pagina ar avea conținut pornografic.
Un alt utilizator spune că s-a trezit cu o postare ștearsă pe motiv că incită la ură între vampiri.
„Roboții nu se pricep la ficțiuni și nici la nonficțiuni, nu știu de glumă, doar de algoritmi”, spune un utilizator, conform sursei citate.
Specialiștii în domeniul digital ne spun că, de fapt, în spatele acestor decizii stau niște roboți care, în funcție de anumite cuvinte cheie, aleg să păstreze ori să elimine anumite poze, clipuri sau texte.
Cum au fost în aceste zile postări legate de situația din Afganistan interpretate ca fiind instigatoare, doar prin asociere și nu prin conținut direct.
„Evident că acei algoritmi nu cunosc limba română la perfecție și nici nuanțele limbii române. Atâta timp cât citim cu atenție termenii și condițiile platformei și ne supunem acestor termeni și condiții trebuie să înțelegem că e parte din joc. Este o companie privată, care are interesul să ne țină cât mai mult timp acolo, să producă cât mai mult profit”, spune Dragoș Stanca.
Pentru că, în România, Facebook are aproape 11 milioane de utilizatori, Ministerul Digitalizării caută soluții.
„Facebook ar putea deschide un centru de suport în România pentru utilizatorii din România. O să propun asta la întâlnirea cu reprezentanții Facebook, mai repede de o lună să putem deschide dialogul”, a precizat Ciprian Teleman, ministrul Digitalizării.
De altfel, și la nivel european se află în dezbatere un regulament care să apere dreptul de exprimare al utilizatorilor.
„Acest act legislativ privind serviciile digitale spune clar că utilizatorii vor fi informați și că pot contesta eliminarea conținutului de pe platforme. Voi trebuie să vă asumați rolul pe care îl aveți, că nu aveți 10 utilizatori și atunci voi trebuie să puneți la punct un sistem prin care să rezolvați eventualele contestații într-un termen rezonabil. Adică tu degeaba îi răspunzi unui om în 30 de zile că lui poate i-a murit afacerea”, susține Ștefan.
În replică, reprezentanții Facebook au salutat inițiativa comisarilor europeni și au dat asigurări că fac tot ce le stă în putere ca să diminueze erorile care apar.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News