Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Pfizer vede o scădere abruptă a vânzărilor de COVID în 2023 și își propune să consolideze portofoliul de produse
WhatsApp
Pfizer Inc. (PFE.N) a prognozat marți o scădere mai mare decât se aștepta a vânzărilor vaccinului și tratamentului său COVID-19 pentru 2023, intensificând îngrijorările investitorilor cu privire la cererea de produse, în condițiile în care guvernele reduc comenzile și lucrează cu stocurile.
Pfizer vede o scădere abruptă a vânzărilor de COVID în 2023 și își propune să consolideze portofoliul de produse

Directorul general Albert Bourla a declarat că 2023 ar trebui să fie un "an de tranziție" pentru produsele COVID ale Pfizer, înainte de o potențială revenire la creștere în 2024.

Vânzările anuale totale ale Pfizer au depășit pentru prima dată pragul de 100 de miliarde de dolari în 2022, impulsionate de vânzările de peste 56 de miliarde de dolari ale vaccinului COVID-19 și ale tratamentului antiviral Paxlovid. Aceasta se așteaptă la venituri totale în 2023 de 67 miliarde de dolari până la 71 miliarde de dolari.

"Ne bazăm pe o poziție semnificativă de capital pe care știm cum să o desfășurăm pentru a crea creștere", a declarat Bourla analiștilor și investitorilor în cadrul unei conferințe telefonice. "Construim un motor de cercetare și dezvoltare care este mai productiv ca niciodată".

 

Compania a lansat anul trecut cinci produse noi și speră să mai introducă încă 14 în următorul an

 

Compania a lansat anul trecut cinci produse noi și speră să mai introducă încă 14 în următorul an și jumătate, inclusiv un vaccin pentru virusul sincițial respirator (RSV) și un vaccin antigripal cu ARNm.

Acțiunile Pfizer au scăzut ușor, la 43,53 dolari. Acțiunile s-au prăbușit cu 15% în această lună, până la închiderea de luni.

Andrew Baum, analist la Citi, a declarat că firma se luptă să scape de dependența sa de medicamentele COVID.

"Vedem puține lucruri aici care să ne schimbe opinia noastră prudentă asupra activității ex-COVID a Pfizer", a declarat Baum într-o notă de cercetare.

 

Scăderea veniturilor legate de COVID nu este singurul vânt din față cu care se confruntă Pfizer

 

Producătorul american de medicamente va pierde protecția brevetelor pentru unele medicamente cu vânzări mari după 2025, inclusiv pentru tratamentul împotriva cancerului Ibrance și medicamentul pentru artrită Xeljanz, și a declarat că se așteaptă să piardă 17 miliarde de dolari din vânzările anuale între 2025 și 2030 din cauza expirării brevetelor.

Pfizer a apelat la achiziții, cum ar fi preluarea Global Blood Therapeutics Inc. în valoare de 5,4 miliarde de dolari și cumpărarea producătorului de medicamente pentru migrene Biohaven, în valoare de 11,6 miliarde de dolari, pentru a-și consolida portofoliul de produse viitoare.

Baum, de la Citi, a declarat că se așteaptă ca Pfizer să folosească creșterea bruscă a veniturilor obținute din produsele COVID pentru a-și "intensifica și extinde" eforturile de a cumpăra alte companii sau noi produse pentru a-și completa portofoliul.

Excluzând vânzările legate de COVID, Pfizer se așteaptă ca veniturile din 2023 să crească cu 7% până la 9%.

 

Pfizer a prognozat pentru 2023 vânzări de 13,5 miliarde de dolari pentru vaccinul lor

 

Pfizer a dezvoltat vaccinul COVID-19 împreună cu partenerul german BioNTech (22UAy.DE), iar companiile au împărțit profiturile. Pfizer a prognozat pentru 2023 vânzări de 13,5 miliarde de dolari pentru vaccinul lor, sub estimările analiștilor de 14,4 miliarde de dolari, și a estimat vânzări de 8 miliarde de dolari pentru Paxlovid, sub așteptările Wall Street de 10,33 miliarde de dolari.

Bourla a declarat că societatea se așteaptă să înceapă să vândă vaccinul COVID Comirnaty prin canale comerciale în Statele Unite în a doua jumătate a anului 2023, mai degrabă decât să vândă injecțiile direct guvernului. După această tranziție, compania speră să cvadrupleze aproximativ prețul american al vaccinului.

Analiștii și investitorii au căutat claritate în ceea ce privește cererea de Paxlovid din China, unde medicamentul este acoperit doar de planul larg de asigurări de sănătate al țării până la sfârșitul lunii martie.

Pfizer a declarat că prognoza sa actuală privind vânzările pentru 2023 nu presupune niciun venit din China după 1 aprilie, dar Bourla a spus că societatea se așteaptă să ofere Paxlovid pe piața privată din această țară după această dată.

"Există încă o oportunitate pentru o piață în China care ar putea fi semnificativă" în afara principalelor canale de asigurare din țară, a declarat analistul BMO Evan Seigerman, conform Reuters.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
pixel