Cele mai multe autovehicule au fost descoperite la frontiera cu Ungaria, la P.T.F. Petea (judeţul Satu Mare), P.T.F. Nădlac II (judeţul Arad) şi P.T.F. Borş (judeţul Bihor). Cazuri semnificative s-au înregistrat şi la frontiera cu R. Moldova, în P.T.F. Albiţa şi P.T.F. Sculeni, precum şi la graniţa cu Bulgaria. De asemenea, în perioada de referinţă au fost constatate 172 de infracţiuni, persoanele implicate fiind atât cetăţeni români, cât şi bulgari, ucraineni, englezi, italieni, moldoveni, turci, unguri, polonezi, norvegieni şi alţii.
În toate situaţiile, conform legislaţiei, pe numele celor implicaţi au fost întocmite dosare penale, iar autovehiculele în cauză au fost indisponibilizate la sediile structurilor teritoriale ale Politiei de Frontieră, până la finalizarea cauzei. În urma analizei din acest an, s-a constatat că principalele ţări de unde proveneau autovehicule aflate în atenţia autorităţilor, care au fost depistate la frontierele României, sunt Germania, Italia, Marea Britanie, dar şi România, majoritatea maşinilor depistate fiind din categoria autoturismelor de lux şi din clasa de mijloc.
În cele mai multe cazuri, cei care se aflau la volanul maşinilor respective au declarat, pe timpul cercetărilor, că nu ştiau că autoturismele se află în atenţia autorităţilor ca fiind furate, ei fiind doar „cumpărători de bună credinţă”. Alţii au susţinut că au primit o sumă de bani pentru a transporta maşinile în România şi, la fel, nu cunoşteau că acestea se află în atenţia autorităţilor.
Pentru identificarea şi indisponibilizarea autoturismelor reclamate ca fiind furate în străinătate, sub supravegherea directă a unităţilor de parchet competente, poliţiştii de frontieră au colaborat cu structurile similare din statele membre UE, realizând un schimb operativ de date şi informaţii, prin intermediul Punctelor şi Centrelor de Contact de la frontieră.
[citeste si]
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News