În fiecare an, regulile și reglementările privind conducerea autovehiculelor din Regatul Unit se vor schimba în efortul de a face drumurile mai sigure și mai bune.
Noi reguli care vor intra în vigoare în 2023 au fost introduse de către guvern, iar unele schimbări se așteaptă să aibă un impact asupra a mii de britanici.
Printre acestea se numără lucruri precum ajustări ale taxei pe combustibil, o extindere a zonei ULEZ din Londra și beneficii pentru proprietarii de mașini electrice.
Unele taxe care au fost abandonate în timpul pandemiei revin, ceea ce înseamnă că unii automobiliști vor trebui să scoată niște bani în plus de anul viitor pentru taxele de conducere.
Iată o listă cu modificările care vor intra în vigoare de anul viitor.
Ultra Low Emission Zone, cunoscută și sub numele de ULEZ (Ultra Low Emission Zone), este o zonă din Londra care taxează șoferii cu cele mai poluante vehicule.
Scopul ULEZ este de a îmbunătăți calitatea aerului prin reducerea numărului de vehicule din Londra care nu respectă standardele de emisii.
Începând cu 29 august 2023, ULEZ urmează să se extindă pentru a treia oară.
În prezent, aceasta acoperă părți din centrul Londrei, dar în curând se va aplica tuturor celor 33 de cartiere din Londra.
Dacă sunteți un șofer cu o mașină care nu respectă standardele de emisii din zonă, veți fi taxat cu 12,50 lire sterline de fiecare dată când treceți prin ULEZ.
Se așteaptă ca această schimbare să aibă un impact asupra a mii de șoferi, dar, potrivit primarului Londrei, Sadiq Khan, aceasta va îmbunătăți calitatea slabă a aerului din Londra, încurajând în același timp oamenii să treacă la o mașină mai ecologică sau să folosească transportul public.
Anul trecut, Marea Britanie a introdus reguli privind modul în care este permis să arate plăcuța de înmatriculare în ceea ce privește inscripțiile.
Aceste reguli vor rămâne în vigoare până când vor fi anunțate cele mai noi numere, în martie 2023.
Pentru vehiculele nou fabricate, plăcuțele de înmatriculare se schimbă de două ori pe an, la 1 martie și la 1 septembrie.
Din luna martie, veți putea să înmatriculați o mașină nouă cu numărul de înmatriculare "23".
Iar în septembrie, mașinile noi vor putea fi înmatriculate cu plăcuța '73'.
În luna martie a acestui an, ratele taxei pe carburanți au fost reduse cu 5p pentru un an, pentru a contribui la creșterea prețului combustibilului și a costului vieții.
Dar acestea vor reveni la normal începând cu 23 martie 2023.
Oficiul pentru Responsabilitate Bugetară (OBR) a speculat că taxa pe combustibil ar putea crește.
Dar planul guvernului pentru taxa pe combustibil va fi probabil prezentat în bugetul de primăvară 2023 al cancelarului.
Benefit in Kind este un impozit pe angajații care primesc beneficii sau avantaje în plus față de salariu.
Dacă aveți o mașină de serviciu pentru uz personal, va trebui să plătiți o contribuție BIK, cunoscută și sub numele de taxa pe mașina de serviciu.
Fiecare mașină are o bandă procentuală BIK. În ultimii ani, aceste rate au crescut în mod constant.
În prezent, o mașină pe benzină care emite 100g/km de emisii plătește astăzi 25% BIK, față de doar 13% în 2013.
Guvernul a declarat că ratele vor rămâne neschimbate până în aprilie 2025, în speranța că înghețarea va încuraja angajații să aleagă mașinile electrice în detrimentul celor convenționale.
Primarul Londrei, Sadiq Khan, a anunțat că o finanțare în valoare de 110 milioane de lire sterline va ajuta șoferii vulnerabili care sunt afectați de extinderea ULEZ din 2023.
Schema va fi disponibilă începând cu 30 ianuarie 2023 și va sprijini londonezii care primesc beneficii sau întreprinderile mici și organizațiile caritabile înregistrate în Londra.
Scoția a anunțat în 2019 că parcarea pe trotuare și pe bordurile coborâte va fi interzisă pentru a face drumurile mai accesibile.
Dar, din cauza pandemiei, interdicția a fost amânată de atunci.
În 2021, secretarul de atunci al Transporturilor, Michael Matheson, a declarat că nu va fi pusă în aplicare înainte de 2023.
Acest lucru se datorează faptului că trebuiau finalizate diverse evaluări înainte de a pune în aplicare interdicția.
Au existat discuții despre implementarea interdicției până în decembrie 2023 - dar scoțienii vor trebui să aștepte un anunț pentru confirmare.
Orice vehicul greu de marfă cu o greutate mai mare de 12 tone trebuie să plătească o taxă pentru uzura pe care o provoacă drumurilor.
Plata a fost suspendată pentru vehiculele grele înmatriculate în Marea Britanie în timpul pandemiei, iar în august 2022, scăderea taxelor a fost prelungită cu încă un an.
Dar măsura temporară se va încheia în august 2023, ceea ce înseamnă că firmele de transport de marfă vor începe să plătească din nou costurile taxei.
Proprietarii de mașini electrice vor continua să beneficieze de 0% VED în următorii doi ani - în timp ce proprietarii de mașini diesel și pe benzină vor plăti rata minimă forfetară de 165 de lire sterline.
Mașinile electrice înmatriculate începând cu 1 aprilie 2017 vor trebui să înceapă să plătească VED în aprilie 2025.
Pentru vehiculele înmatriculate după aprilie 2025, taxele vor rămâne în primul an în cea mai mică categorie de impozitare (10 lire sterline), înainte de a trece la rata standard, care în prezent este de 165 de lire sterline.
Dar mașinile electrice care costă peste 40.000 de lire sterline vor fi supuse la taxa suplimentară de 355 de lire sterline, de care au scăpat până acum, conform Mirror.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News