Asta cred specialiștii în aviație care au urmărit secvențele cu aparatul de zbor chiar înainte de tragedie. Aeronava a intrat în picaj cu un minut înainte de impact și a căzut rapid aproape vertical. Opt oameni și-au pierdut viața, inclusiv Dan Petrescu, despre care prietenii spun că ar fi fost cel mai bogat român, cu o avere estimată la peste un miliard de euro.
Un șofer care trecea prin zonă a surprins cu camera de bord a mașinii momentul în care avionul Pilatus PC 12, condus de miliardarul Dan Petrescu, a căzut peste o clădire goală din Milano. Opt oameni au murit, inclusiv omul de afaceri.
Secvențele prăbușirii au fost analizate de expertul în aviație Andrei Dan, fostul șef al Direcției de Aviație Civilă de la Ministerul Transporturilor.
„După ce văd eu aici, la unghiul cu care cade avionul și la altitudinea lui, adică el este în picaj și este și într-o ușoară mișcare în jurul axului longitudinal, el este scăpat de sub control! Un scenariu posibil ar fi să fi pierdut puterea motorului și în cazul ăsta, dacă ar fi insistat să rămână în zbor, i-a pierdut controlul. Un alt scenariu ar fi incapacitatea pilotului, asta înseamnă că pilotul a suferit o comoție cerebrală, un accident cerebral, indiferent ce și a pierdut controlul avionului”, a precizat Dan Andrei, fostul director general al Direcției de Aviație Civilă din Ministerul Transporturilor, potrivit Știrile PRO TV.
În ziua respectivă, plafonul de nori nu era unul compact, iar cerul nu era complet acoperit. Nu au fost înregistrate nici alte fenomene periculoase, cum ar fi turbulențe ori furtuni, pentru ca ipoteza dezorientării spațiale a pilotului să fie luată în considerare. Cert este că, înainte de a coborî în vrie, aparatul de zbor atinsese peste 1.500 de metri altitudine, apoi a început să cadă accelerat cu câte 20-30 de metri pe secundă, apreciază specialiștii. Ar mai fi durat doar 75 de secunde până la impactul inevitabil cu solul. În cazul unei defecțiuni la motor, pilotul ar fi trebuit, teoretic, să încerce să coboare până aproape de sol pentru a căpăta viteză și a putea să redreseze aparatul pentru o aterizare în condiții de urgență.
„Să ai o reacție și să decizi să preiei comanda, să acționezi, e foarte puțin timpul. La cum este el față de verticală nu pare a fi așa ceva, pentru că în mod normal, când îl aduci într-o poziție de coborâre, nu îl aduci în verticală, pentru că din verticală este greu. Cu cât ești mai în verticală, cu atât mai mult ai nevoie de spațiu ca să redresezi, pentru că ai nevoie, în definitiv, de o rază și raza aia descrie un cerc care nu trebuie să atingă un obstacol sau pământul, ceea ce, în poziția asta, era puțin probabil”, a mai spus Dan Andrei, conform sursei citate.
Imaginile suprinse de camera de bord a unei mașini sunt esențiale acum echipei de investigtori pentru a trage primele concluzii.
În astfel de cazuri, comisia de investigatori are la dispoziție 30 de zile pentru a întocmi un raport preliminar. Sunt două aparate de înregistrare separate în cutia neagră, unul pentru convorbirile din cabină, celălalt pentru convorbirile radio și parametrii avionului, cum ar fi înălțimea, viteza și unghiul de înclinare. În funcție de aceste date, anchetatorii vor afla ce s-a întâmplat în ultimele minute înainte de impact și vor trage o concluzie în ceea ce privește cauzele prăbușirii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News