Poți descărca aplicația:
Get it on App Store Get it on Google Play
Nou tip de fraudă folosită de un camionagiu român: manipula tahograful cu o telecomandă pentru depășirea timpilor de condus
WhatsApp
O nouă fraudă la tahograf a fost detectată. Este vorba despre un sistem conceput pentru a eluda controalele și a permite mai multe ore de condus.

Poliția locală din Sevilla a detectat un sistem inedit de manipulare a tahografelor digitale instalate într-un camion care efectua curse internaționale în Uniunea Europeană, pe care șoferul l-a manipulat cu ajutorul unei telecomenzi.

Pe rețelele lor oficiale de socializare, poliția a informat că într-unul dintre camioanele verificate în timpul unui control de rutină, a detectat că tahograful nu înregistra activitatea și se afla în poziția "repaus".

 

Șofer român de camion, prins că dezactiva funcționarea tahografului digital



Când șoferul, un bărbat de 35 de ani născut în România, dar care locuiește într-un oraș din Almería, a fost întrebat despre posibila manipulare a acestui element de control, s-a arătat destul de nervos.

În buzunar avea o telecomandă care activa și dezactiva funcționarea tahografului digital. În interiorul parcului industrial, agenții au putut verifica funcționarea acestui nou sistem conceput pentru a evita controalele și pentru a putea conduce mai multe ore.

Camionul a fost imobilizat în districtul de poliție locală Cerro Amate și apoi dus la un centru de control specializat în transporturi pentru a verifica această manipulare.

Acest centru specializat a certificat manipularea unității intravehiculare a tahografului. Ofițerii l-au informat pe șofer cu privire la drepturile sale în calitate de suspect nereținut în cazul unei infracțiuni de fals în documente.

 

Amendă de 4.001 euro pentru român



Manipularea a afectat generarea impulsurilor și semnalul de confirmare al tahografului.

Prin alterarea generării impulsurilor datorate vitezei vehiculului, aceasta împiedică tahograful să detecteze defecțiunea, falsificând astfel informațiile și prelungind perioadele de conducere, cu consecința creșterii riscului pentru siguranța rutieră și a deteriorării condițiilor de muncă ale lucrătorilor.

Conducătorul auto deține un permis comunitar, iar vehiculul are numere de înmatriculare românești. Vehiculul a fost imobilizat până când tahograful a fost înlocuit cu unul certificat.

Acest tip de manipulare constituie o infracțiune în conformitate cu legislația privind transportul terestru, cu o sancțiune de 4.001 euro.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News

WhatsApp
Top cele mai citite știri
Crossuri parteneri
Internațional Vezi toate articolele
pixel