Acțiunile Netflix au urcat cu aproape 14% în tranzacțiile după orele de tranzacționare. Acțiunile companiei, una dintre favoritele investitorilor în anii de creștere rapidă, scăzuseră cu aproape 60% în acest an înainte de raportul privind rezultatele.
În perioada iulie-septembrie, Netflix a atras 2,4 milioane de noi abonați la nivel mondial, mai mult decât dublu față de prognoza de consens a analiștilor chestionați de Refinitiv, de 1,07 milioane.
În timpul trimestrului, Netflix a lansat ultimele episoade ale succesului SF "Stranger Things", plus serialul cu criminali în serie "Dahmer - Monster": The Jeffrey Dahmer Story", care a devenit unul dintre cele mai vizionate seriale Netflix din toate timpurile.
Gigantul de streaming face eforturi pentru a relansa creșterea numărului de membri după un declin brusc în prima jumătate a anului, când baza de abonați a companiei s-a redus cu 1,2 milioane, pe fondul unei economii globale dificile și al concurenței tot mai mari pentru spectatorii de video online. Netflix are acum un total de 223,1 milioane de abonați în întreaga lume.
Majoritatea serviciilor consacrate au încetat să mai crească în Statele Unite, unde piața a ajuns la maturitate. Nou-veniții, cum ar fi Paramont+ al Paramount Global (PARA.O), recuperează cote de piață datorită programelor sportive în direct.
În scrisoarea trimestrială adresată acționarilor, Netflix a remarcat faptul că societățile media rivale pierd bani din streaming în timp ce încearcă să atragă telespectatori.
"Concurenții noștri investesc masiv pentru a atrage abonați și implicare, dar construirea unei afaceri mari și de succes în domeniul streaming-ului este dificilă", se arată în scrisoare.
Netflix a estimat că concurenții vor încheia anul 2022 cu pierderi operaționale combinate de "mult peste 10 miliarde de dolari", comparativ cu profitul operațional anual al Netflix de 5 miliarde-6 miliarde de dolari.
Rivali precum Walt Disney Co (DIS.N) conduc mai multe afaceri, inclusiv rețele de televiziune și parcuri tematice, pentru a compensa pierderile din streaming.
Pentru al treilea trimestru, Netflix a depășit previziunile Wall Street cu venituri de 7,9 miliarde de dolari, în creștere cu 6% față de anul precedent. Profitul a fost de 3,10 dolari pe acțiune.
Prognoza companiei de 4,5 milioane de preluări de clienți până la sfârșitul anului 2022 a fost ușor peste estimările Wall Street, care se situau în medie la 4,2 milioane. Pentru al patrulea trimestru, Netflix estimează venituri de 7,8 miliarde de dolari - o scădere secvențială pe care a pus-o pe seama valorii puternice a dolarului american.
Netflix va lansa la începutul lunii noiembrie un plan de streaming de 7 dolari pe lună, cu publicitate, pentru a atrage clienți atenți la costuri, o mișcare la care directorii s-au opus mult timp.
Analistul Paolo Pescatore de la PP Foresight a declarat că se așteaptă ca o parte dintre abonații actuali ai Netflix să treacă la planul cu preț mai mic.
"Unii vor retrograda sau vor decide să revină la Netflix", a spus Pescatore. "Mișcarea este atât despre păstrarea utilizatorilor, cât și despre înscrierea unora noi".
În timp ce Netflix face diverse schimbări pentru a impulsiona creșterea, compania a declarat că a rămas angajată să producă programe originale și să lanseze toate episoadele deodată pentru a permite vizionarea de tip binge watching.
"Credem că abilitatea membrilor noștri de a se cufunda într-o poveste de la început până la sfârșit le crește plăcerea, dar și probabilitatea de a le spune prietenilor, ceea ce înseamnă că mai mulți oameni se uită, se alătură și rămân cu Netflix", a declarat compania.
Un nou sezon al dramei regale britanice "The Crown" și o continuare a filmului "Knives Out" din 2019 vor fi lansate, de asemenea, în trimestrul al patrulea, conform Reuters.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți StiriDiaspora și pe Google News